Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-08-18, 15:00
SveinB SveinB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 27
Standard Sv: Hotell Lenio?

80 Euro, synes jeg er rå dyrt, selvom det er august. Betaler 35 Euro pr natt i neste uke jeg. 10 m fra Megali Amos stranda. Med terrasse og havutsigt. Har aldri betalt mer enn 50 Euro, selvom jeg ikke har bestilt noe før jeg har landa
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-08-18, 20:32
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Hotell Lenio?

Och vårt absoluta favoritsställe Angeliki Beach Hotel kan vi rekommendera närsomhelst.
Fantastiskt läge, bra rum, varm atmosfär och underbar personal.
Kolla gärna på tripadvisor.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-08-19, 22:26
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

Citat:
Ursprungligen postat av SveinB Visa inlägg
80 Euro, synes jeg er rå dyrt, selvom det er august. Betaler 35 Euro pr natt i neste uke jeg. 10 m fra Megali Amos stranda. Med terrasse og havutsigt. Har aldri betalt mer enn 50 Euro, selvom jeg ikke har bestilt noe før jeg har landa


Det låter bra! Var skall du bo då?
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-08-20, 20:02
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

Va synd med maten...jag tycker dom har jätte god mat!! ALLT jag ätit har vart gott!! Brukar äta "smårätter"...men även annat!! men men smaken e ju som baken...delad..
Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Vid vår bonusvecka på Skiathos nyligen såg det inte ut att vara någon större aktivitet på Lenio. Det fanns en skylt om "Rooms to let" med tel nr. Vi åt lunch på tavernan när vi precis hade kommit ner och nu måste jag vara ärlig, det var tyvärr den sämsta maten vi åt på hela veckan.

Om man nu gärna vill bo i närheten av Lenio och i Megali Ammos finns Lydia Studios precis bakom. Rimliga priser, lite äldre standard och perfekt om man, som vi, enbart vill fixa frukosten själv. På andra våningen finns det studios med havsutsikt och balkongen är lika stor som halva rummet. Det går att boka både via deras hemsida och via Booking. Vid det sistnämnda får man faktiskt kvitto (eller slippen i alla fall).

Edit: Det finns flygstolar med Ving och danska Spies också.

Celbe
Svara med citat
  #25  
Gammal 2013-08-20, 23:29
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Va synd med maten...jag tycker dom har jätte god mat!! ALLT jag ätit har vart gott!! Brukar äta "smårätter"...men även annat!! men men smaken e ju som baken...delad..
Håller med skrutt. Maten var bra där, men det kan ju ha förändrats. Skall som sagt rapportera efter helgen när mina goda vänner är tillbaka, vad de tyckte.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2013-08-25, 23:51
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

Nu har polarna kommit hem och de tyckte det var kanon. Maten var god, utsikten suverän och närheten till havet kunde inte bli bättre. Enda skillnaden mot när jag var där var att de fick betala 10E/dag för solstolar på stranden utanför hotellet, trots att de åt på hotellet varje dag. Hotellgäster betalade ingenting för solstolar när jag var där. Sen hade de rustat upp rummen med AC o kylskåp plus kokplattor. Det fanns inte heller "på min tid".
Svara med citat
  #27  
Gammal 2013-08-27, 10:17
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

När jag var där i Juni,bodde inte på Lenio då,fick Hotellgästerna betala solstolar 9E7dag! Även när jag bodde på lenio för nå´ra år sen visserligen fick jag betala! Inte varje dag...det berodde nog lite på Kostas tror jag!! Skönt att dina vänner var nöjda,det måste man nästan vara när man bor på Lenio! Ha det bra
Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Nu har polarna kommit hem och de tyckte det var kanon. Maten var god, utsikten suverän och närheten till havet kunde inte bli bättre. Enda skillnaden mot när jag var där var att de fick betala 10E/dag för solstolar på stranden utanför hotellet, trots att de åt på hotellet varje dag. Hotellgäster betalade ingenting för solstolar när jag var där. Sen hade de rustat upp rummen med AC o kylskåp plus kokplattor. Det fanns inte heller "på min tid".
Svara med citat
  #28  
Gammal 2014-03-04, 22:03
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 30
Standard Sv: Hotell Lenio?

Tjoho.....
2 rum bokade i 2v på Lenio i sommar

Har bott där några gånger tidigare när dom var anslutna till Apollo. Har även bott på några andra hotell och i fjor bodde vi på Lalaria men vi äter alltid lunch hos Costas och hyr solstolar av honom. Lenio är favoriten nr.1.
Har aldrig blivit besviken på deras mat.
I fjor visade dom runt i några av rummen. Dom har bla ac och safetybox i alla rummen.
Bröderna som driver det heter Stavros (den kraftiga) och Pandelis (den tunnare) men det är deras mor, den gamla gråhåriga damer som äger stället
Längtar...
Svara med citat
  #29  
Gammal 2014-03-10, 12:52
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

Har oxå bott där många ggr när Apollo hade det...Aldrig blivit besviken vare sej på mat eller Kostas och alla andras bemötande!! Bor på Mario i år igen,men går alltid till Lenio och äter lunch...Vad fick du betala för två veckor?? Vi kanske ses där!!
Citat:
Ursprungligen postat av Alphashooter Visa inlägg
Tjoho.....
2 rum bokade i 2v på Lenio i sommar

Har bott där några gånger tidigare när dom var anslutna till Apollo. Har även bott på några andra hotell och i fjor bodde vi på Lalaria men vi äter alltid lunch hos Costas och hyr solstolar av honom. Lenio är favoriten nr.1.
Har aldrig blivit besviken på deras mat.
I fjor visade dom runt i några av rummen. Dom har bla ac och safetybox i alla rummen.
Bröderna som driver det heter Stavros (den kraftiga) och Pandelis (den tunnare) men det är deras mor, den gamla gråhåriga damer som äger stället
Längtar...
Svara med citat
  #30  
Gammal 2014-03-11, 13:58
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 30
Standard Sv: Hotell Lenio?

Vi åker i slutet av Juli och betalar 60E per vecka för dubbelrum inkl a/c.
Med flyg blir det inte billigare än att boka t ex Mario med Apollo men inget slår att sitta på balkongen på Lenio, titta ut över havet och avrunda kvällen där.

Vi bodde på Mario 2011. Vi bodde längst upp på gavellägenheten som vetter mot havet. Tyvärr så hade vi inget vatten i duschen på eftermiddagen men det värsta av allt var att det bodde en råtta bakom vasken.
Xristos som är lite hustomte där var helt förtvivlad. Han satte ut fällor men den fastnade inte. En kväll när vi kom hem satt den i hörnet av rummet. Vi motade in den under sängen och ringde Xristos. Han kom och vi hjälptes åt att fånga den. Jag lyfte sängen samtidigt som han skjutsade in den mot väggen och krossade den med en kvast. Den skrek, satan vad äckligt det var.
Jag brukar skoja med honom varje sommar om råttan.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2014-03-13, 10:23
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

Nej det finns inget som går upp mot utsikten på Lenio...jag älskar oxå att sitta där,länge länge!! Ska prata med "dom" när jag kommer i Maj om jag kan få ett "ett bra pris" i September! ALLT blir ju såååå mycket dyrare när man reser ensam!Men visst e Mario mysigt oxå...det känns lite som hemma där mé tycker jag! Huvudsaken är resan till "vårt" älskade Skiathos! Där njuter vi,eller hur?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT