Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-24, 08:44
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard 40 årskalas på Skiathos

Hejsan alla glada kalimeror! jag vill ha lite hjälp av er,jag ska fira min 40 årsdag i Skiathos den 1 aug jag vill gärna fira den på något mysigt ställe,men fin utsikt och helst några bouzoki (ursäkta stavningen) spelande greker och kanske lite dans.Finns det något bra ställe ni kan tipsa mej om? skulle bli jätte taksam
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-03-25, 15:00
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

finns det ingen här som kan ge mej lite tips
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-03-25, 15:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Windmill Restaurant passar nog för att fira jämna år. Någon bouzoki kan du dock inte räkna med. Restaurangen är inhyst i en restaurerad väderkvarn från slutet av 1800-talet. Den ligger på en höjd ett par kvarter ovanför busshållplatsen. Mycket fin utsikt. Ganska dyrt, men vad gör väl det när man fyller jämt. Boka bord, där är ofta fullt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-03-25, 15:56
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

tack för tipset...jag har läst lite om windmill det verkar vara ett mysigt ställe,vi kan ju äta där och sen gå vidare där vi får lite dans o musik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-03-25, 16:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Jag kan inte tipsa Dig om restaurant eftersom jag inte varit mer än några timmar på Skiathos, men vill bara säga dels, att det är jätthärligt att fira jämnt i Grekland, jag har själv gjort det och så vill jag säga att jag tycker Din avatar är så fin!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-03-25, 16:30
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Tack Lissi! avataren passar egentligen inte in här min dotter tog den på centralpark när vi var där i september,men jag tycker att den är så vacker så jag valde den ändå...ja det ska bli härligt att få fira jämt i Greklandjag bestämde det för flera år sen...hade lite svårt för att välja ö bara..men jag tror vi gjort ett bra val
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-03-25, 16:42
bengtv bengtv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 78
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
tack för tipset...jag har läst lite om windmill det verkar vara ett mysigt ställe,vi kan ju äta där och sen gå vidare där vi får lite dans o musik
Hej Theresa.
Åker man till Grekland för att fira en 40-årsdag, så tycker jag det finns
genuinare och trevligare restauranger inne i gränderna.
Omdömet om Windmill att vara ganska dyrt är nog lite blygsamt.
Windmill är väldigt dyrt jämfört med andra restauranger.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-03-28, 00:14
24-seven 24-seven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 45
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Om du vill äta grekiskt är inte heller Windmill rätt ställe, men utsikten är underbar!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-03-28, 14:55
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Ja Grekiskt vill vi ju äta...vad har dom för mat på windmill då? inget grekiskt alls eller?
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-03-29, 09:19
24-seven 24-seven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 45
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Windmill serverar generellt samma typ av mat som finns på många lite dyrare restauranger runt om i europa, men med en lite grekisk twist.

Det är kanske inte jättedyrt med svenska mått, men jag tycker inte att det är värt pengarna. För ca 50 euro kan två personer på Windmill äta en "billig" huvudrätt och varsitt glas husets röda, vilket skall jämföras med en brakmåltid och rikligt med vin för ca 40 euro (för 2pers) på valfri Grekisk taverna.

Nu när vi åker ner igen i juni är det nog inget vi kommer att besöka igen, (inte bara pga priserna).

För övrigt tycker jag att Windmill lämpar sig bättre för romantiska parmiddagar, än födelsedagskalas.

Om du vill ha klassiskt grekiskt, i trevlig miljö, tycker jag tex att Dionysos som ligger på en avstickare från Papadiamantis, är trevligt...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-03-29, 09:30
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Det låter som att windmill är värt ett besök bara för att få se hur det är,men det får bli en kväll med bara min sambo och mej,på dagen vill jag nog vara på ett ställe där det finns lite musik och lite mer grekisk stämning hur är Dionysos? finns det musik där?

Senast redigerad av theresa den 2008-03-29 klockan 09:32.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-03-31, 00:54
24-seven 24-seven är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 45
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Har inte varit livemusik och dansare på Dionysos när jag varit där, faktiskt inte på något annat ställe jag ätit heller, eller så har jag bara lyckats hålla mig borta från rätt ställen Men jag har aldrig varit på Skiathos mitt under högsäsong, är nog annorlunda då...

Om man kommer uppifrån Megali ammos, ner på Papadiamantis, ligger (har jag för mig) Dionysos på en tvärgata in till vänster i höjd med bankomaten.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-03-31, 19:26
salkins avatar
salkin salkin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Rengsjö
Inlägg: 20
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

En av våra absolut favorit restauranger på Skiathos var en som hette Alfonsos Tavern. Den låg uppe bland gränderna i den gamla delen av stan. Inte mycket till utsikt förstås. Snarare Lady och Lufsen känsla i gränden. Det var stället vi valde att förlova oss på. Levande bouzokimusik och god grekisk mat var det också.

/salkin
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-04-01, 20:22
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av salkin Visa inlägg
En av våra absolut favorit restauranger på Skiathos var en som hette Alfonsos Tavern. Den låg uppe bland gränderna i den gamla delen av stan. Inte mycket till utsikt förstås. Snarare Lady och Lufsen känsla i gränden. Det var stället vi valde att förlova oss på. Levande bouzokimusik och god grekisk mat var det också.

/salkin
Låter som ett ställe som har allt jag letar efter... kan inte bli bättre mysiga gränder,grekisk mat och levande grekisk musik... är det svårt att hitta dit?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-04-01, 20:44
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Jag vet inte var den ligger, men vill bara säga att det låter helt rätt!! Ingen annan grekisk stad av dem jag har varit till har så oförändrad gammal stadsdel som Skiathos!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-04-02, 23:56
Moli Moli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 4
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Hej,

Var på Skiathos i sept. 2007. Allt var jättebra. Det finns massor med restauranger. Går man in i gränderna så ligger det många små mysiga restauranger. Sen om du står i hamnen och ser upp mot höjden så ligger det flera restauranger på rad på höjden. Jag var på två av de mindre restaurangerna som ligger i slutet av den raden. De hade god mat och en jättefin utsikt över hamnen. Känns som man hänger lite över kanten om man får ett bord närmast stupet.

Lycka till
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-04-04, 18:50
salkins avatar
salkin salkin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Rengsjö
Inlägg: 20
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Jag kommer tyvärr inte ihåg hur man hittar till Alfonsos Tavern. Men går ni in bland gränderna i den gamla delen av stan hittar ni den säkert. Här nedan ska jag försöka infoga en bild. Så vet ni i alla fall hur det ser ut.

/salkin
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-04-04, 22:40
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av salkin Visa inlägg
Jag kommer tyvärr inte ihåg hur man hittar till Alfonsos Tavern. Men går ni in bland gränderna i den gamla delen av stan hittar ni den säkert. Här nedan ska jag försöka infoga en bild. Så vet ni i alla fall hur det ser ut.

/salkin
så mysigt det ser ut....om jag har tur så kanske han friar....det gör han inte det vet jag ..men jag kan nog få en fin 40 års-dag där iaf....jag är jätte tacksam för tipset,hoppas jag hittar dit jagär en vel höna vi ska bo på René om någon vet läget så ge mej tips snälla!

Senast redigerad av theresa den 2008-04-04 klockan 22:46.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-04-04, 23:45
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Hrm...det är bara det att tavernan på bilden heter inte Alfonsos utan Alexandros!
Kanske bra att veta om ni behöver fråga efter vägen...
Bra mat och trevlig stämning är det i alla fall där!
Var beredd på MÅNGA skandinaviska par!!!

/Katta
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-04-05, 07:53
salkins avatar
salkin salkin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Rengsjö
Inlägg: 20
Standard Sv: 40 årskalas på Skiathos

Hoppsan! Då måste jag förväxlat namnen. Det är ju ändå snart två år sedan. Men då fick du ju ändå det rätta namnet till slut.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT