Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimeraträffar

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-24, 19:39
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Kalimeraträff i Skåne

Under tråden "Äta god grekisk mat i Malmö" har det uppstått en tanke på Kalimeraträff i Skåne. Närmare bestämt på Kamaki i Malmö. I näst-näst-näst sista inlägget undrar Peter vem som vill organisera det. I näst-näst-sista inlägget svarar Yeasou att det gör Peter. I näst-sista inlägget undrar Birgitta63 vem som är med. Och alla dessa frågor kräver så klart ett svar. Vi kommer gärna och jag kan visst vara med och organisera. Personligen hade jag tyckt att det var extra kul om Mikael B och Joanna från Sigri kan komma. Så ytterligare en fråga är när de är Sverige nästa gång.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-25, 11:20
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Under tråden "Äta god grekisk mat i Malmö" har det uppstått en tanke på Kalimeraträff i Skåne. Närmare bestämt på Kamaki i Malmö. I näst-näst-näst sista inlägget undrar Peter vem som vill organisera det. I näst-näst-sista inlägget svarar Yeasou att det gör Peter. I näst-sista inlägget undrar Birgitta63 vem som är med. Och alla dessa frågor kräver så klart ett svar. Vi kommer gärna och jag kan visst vara med och organisera. Personligen hade jag tyckt att det var extra kul om Mikael B och Joanna från Sigri kan komma. Så ytterligare en fråga är när de är Sverige nästa gång.
Ok Mysofix nu har vi i allafall hamnat rätt så att alla ser förhoppningsvis .
Bra så här långt , du ville organisera Kalimeraträff .
Vilken månad ska vi ta då ? Vintern verka hålla i sig länge.
Birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-25, 12:39
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

En god och av erfarenhet mycket framkomlig väg när det gäller att arrangera en Kalimeraträff är att arrangören själv bestämmer ett datum.

Naturligtvis fastställs datum i mycket god tid före festen. Detta datum ligger fast och alla intresserade har då att rätta sig efter det.
Vi vet att det fungerar efter att ha arrangerat ett antal Kalimerafester här hemma i Umeå.

Ska man ha festen på lokal, då accepteras preliminärbokning av x antal gäster samt att numerären utan kostnad kan ändras fram till dagen före festen.

Arne och Birgitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-26, 14:55
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
En god och av erfarenhet mycket framkomlig väg när det gäller att arrangera en Kalimeraträff är att arrangören själv bestämmer ett datum.

Naturligtvis fastställs datum i mycket god tid före festen. Detta datum ligger fast och alla intresserade har då att rätta sig efter det.
Vi vet att det fungerar efter att ha arrangerat ett antal Kalimerafester här hemma i Umeå.

Ska man ha festen på lokal, då accepteras preliminärbokning av x antal gäster samt att numerären utan kostnad kan ändras fram till dagen före festen.

Arne och Birgitta
Hör på en vis man / kvinna som har stor erfarenhet av Kalimeraträffar . Klok som en uggla .
Tycker det går lite trögt , ska vi inte sätta lite fart .
Här är säkert många som vill hänga på.
Hur blir det nu ?
Birgitta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-01-26, 17:35
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Blir det på Kamaki i Malmö så kommer jag om det inte krockar med något annat. Men det är inte så troligt.

Jag tycker att slutet Mars / början, mitten April kunde passa. Vädret är hyfsat och resorna har inte börjat ännu.

De som är intresserade anmäler sig här så fort som möjligt och "någon" sedan kontaktar Kamaki i god tid och kollar att de kan ta en reservation för det antalet pers. Ingen gemensam matbeställning utan var och en beställer från menyn. Det blir enklast för alla parter.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-01-26, 19:11
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Låter bra vid den tiden.
Kom igen nu så listan blir lång .
Birgittta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-01-27, 18:25
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Deltagarlista för Kalimerafest på Kamaki i Malmö.

Datum och klockslag: (fylls i senare)

(Tryck citera, redigera in namnet och antal, posta sedan inlägget igen. På så sätt blir det enkelt att få överblick över hur många som kommer.)

Deltagare: Antal:

Kalimera + 1 2 pers (Ett önsketänkande...)
Mysofix ?
Birgitta 63 ?
Peter 1 pers
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-01-27, 18:35
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Deltagarlista för Kalimerafest på Kamaki i Malmö.

Datum och klockslag: (fylls i senare)

(Tryck citera, redigera in namnet och antal, posta sedan inlägget igen. På så sätt blir det enkelt att få överblick över hur många som kommer.)

Deltagare: Antal:

Kalimera + 1 2 pers (Ett önsketänkande...)
Mysofix ?
Birgitta 63 ?
Peter 1 pers
Kvällens överraskande gäst
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-01-28, 15:22
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg

Deltagare: Antal:

Kalimera + 1 2 pers (Ett önsketänkande...)
Mysofix ?
Birgitta 63 ?
Peter 1 pers
Hellen 2 pers, med reservation för att datumet inte passar
// Helén - som känner mig mycket tveksam till att anmäla mig till något som jag inte vet när det skall vara
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-01-28, 19:20
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Nyss hemkommen från Jönköping ser jag till min glädje att tråden tagit fart. Det är väldigt svårt att förutse passande datum men jag prövar att föreslå lördagen den 10 april. Vad säger ni om det? Även ni som är intresserade men inte kan den dagen kan väl höra av er. Om många inte kan så finns det åtskilliga fler dagar att välja på.

Från Mysofix-familjen kommer vi 2 eller 4. Våra ungdomar avvaktar lite med att visa sitt intresse.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-01-28, 19:21
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Kvällens överraskande gäst
Det kunde kanske bli du Arne med hustru? Det hade varit väldigt trevligt.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-01-28, 19:31
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
// Helén - som känner mig mycket tveksam till att anmäla mig till något som jag inte vet när det skall vara
Det förstår jag. Dessutom ända från Gbg...

Då har jag ett förslag. Vad tror ni om Fredagen den 16:e April med samling kl 19.00? Är det för tidigt för långväga deltagare? Men då hinner alla planera i god tid och har vi tur kan det vara hyfsat väder då.

Ska vi försöka bestämma ett datum så fort som möjligt så att alla som är intresserade kan kolla sina kalendrar!

När det är klart kanske den som varit där mest kan åka förbi och prata med Kamaki om en stor reservation den kvällen. Tala om vad Kalimera är och om våra fester. Visa tråden om de har internet på stället!

För att visa att det är seriöst bör man göra det personligen. De flesta krögare tvekar att ta en stor reservation per telefon från någon, eller något, man inte känner till.

Hur som helst vore det bra om så många som möjligt prel-anmälde sig så fort som möjligt så det framgår om det är 10 eller 30 pers som kommer...
-------
Ser att Mys hunnit in innan mig... Lördag kanske passar bättre? 10:e eller 17:e smaksak...

Senast redigerad av Peter den 2010-01-28 klockan 19:36. Anledning: tillägg
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-01-28, 19:41
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Ser att Mys hunnit in innan mig... Lördag kanske passar bättre? 10:e eller 17:e smaksak...
Fredagen den 16 april passar oss också. Jag tycker att vi kör på det i första hand. Klarar långväga gäster av att komma en fredag så är det jättebra.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-01-28, 23:32
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Fredagen den 16 april passar oss också. Jag tycker att vi kör på det i första hand. Klarar långväga gäster av att komma en fredag så är det jättebra.
Blir knivigt att greja det på en fredag, vi kommer om det blir på en lördag, dock inte den 10, då är det Mia Skäringer (vad osäker jag blev på hennes namn) Ja Mia & Klara,ni vet....?
// Helén- som inte tycker att Malmö ligger långt bort
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-01-29, 10:46
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Deltagarlista för Kalimerafest på Kamaki i Malmö.

Datum och klockslag: (fylls i senare)

(Tryck citera, redigera in namnet och antal, posta sedan inlägget igen. På så sätt blir det enkelt att få överblick över hur många som kommer.)

Deltagare: Antal:

Kalimera + 1 2 pers (Ett önsketänkande...)
Mysofix ?
Birgitta 63 ?
Peter 1 pers
Japp jag kommmer så klart , hoppas få med min man också ( han är ju en medlem ) . Vår förstfödda dotter ska jag faktiskt höra om hon också haka på ( även hon medlem , ja hela fam utan den sistfödda sonen är
medlem . Tänk 5 i fam och 4 är medl ) . Bra jobbbat va ?
Birgitta
Svara med citat
  #16  
Gammal 2010-01-29, 19:03
Mysofixs avatar
Mysofix Mysofix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 354
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Eftersom det bara är Hellen som kommenterat föreslagen tid, vilket tyder på att det kvittar oss andra, så tycker jag att vi prövar Peters nästa förslag. Lördagen den 17 april. Vad sägs om det??
Svara med citat
  #17  
Gammal 2010-01-29, 20:00
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Bra ....17 April kan vi nu ta den dagen då ?
Birgitta
Svara med citat
  #18  
Gammal 2010-01-29, 20:13
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Aj då!! Bra datum, men vi lär vid detta datum befinna oss på Plakias/Kreta och förmenas näppeligen oss taga kunna till Skåne utan våldsamma umbäranden!

Datumet förefalla dock väl valt vara!!

Arne och Birgitta

Som önskar att ni en riktigt fin kalimeraträff erhåller.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2010-01-29, 20:20
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Aj då!! Bra datum, men vi lär vid detta datum befinna oss på Plakias/Kreta och förmenas näppeligen oss taga kunna till Skåne utan våldsamma umbäranden!

Datumet förefalla dock väl valt vara!!

Arne och Birgitta

Som önskar att ni en riktigt fin kalimeraträff erhåller.
Ajdå , hade ni kunnat fixa er hit om vi tog en bättre dag då ?
Birgitta
Svara med citat
  #20  
Gammal 2010-01-30, 03:04
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Kalimeraträff i Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Lördagen den 17 april. Vad sägs om det??
Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta63 Visa inlägg
Bra ....17 April kan vi nu ta den dagen då ?
Birgitta
Lördag passar kanske de flesta bäst? Ska vi spika den 17:e då? Samling kring Kl 19.00 för att intaga något flytande och sedan kanske börja äta frammåt 20-tiden? När alla kommit.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Aj då!! Bra datum, men vi lär vid detta datum befinna oss på Plakias/Kreta och förmenas näppeligen oss taga kunna till Skåne utan våldsamma umbäranden!
Umbäranden är något vi Greklandsresenärer vant oss vid. Naturligtvis tar ni ett flyg från Kreta till Köpenhamn, tåget över bron och sedan taxi från Centralen till Kamaki för att förära oss er närvaro. För att dagen därefter fara i retur... Övernattning i Malmö lär nog inte vara något problem... Jag har ännu ej haft nöjet att träffa er personligen i Arkipelagen så detta hade varit ett perfekt tillfälle... Men jag förstår problematiken...

Hade ni kunnat komma om vi valde den 10:e istället?

Och så har jag ju helt fräckt lagt in Kalimera + 1 tidigare... Men Janne har inte kommenterat det ännu... Har ni möjlighet att komma? Parakalo! Det hade varit kul... Du har dessutom i något svagt ögonblick för några år sedan lovat att du/ni skulle komma ner till en Kalimerfest här...

Jag kom hem för en stund sedan från en liten fest i Malmö. Jag hade tur. Bussen till Svedala var en av de få som gick... Och det var puckelpist hela motorvägen hem. När det snöar i Skåne kommer det inte uppifrån. Det kommer från sidan.

Men. De vänner jag var hos i kväll var med mig på en Kalimerafest i Lund för ett par år sedan och de vill gärna vara med igen. Då hade bara min gamle kollega och vän varit med mig på Naxos och Tinos, men nu var de i Parga i höstas och börjar få smak på Grekland... He, he, he... Så nu ska jag lägga in två till på listan...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT