Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-02-04, 00:47
Eva i Atens avatar
Eva i Aten Eva i Aten är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 63
Standard Sv: Funderingar om bloggskrivande

Javisst är det synd att det inte fanns bloggande tidigare, Monika!...Jag tycker att det är så jätteroligt att skriva. I yngre dagar blev det massor av brev och kort, då satt man ju också ensam och skrev faktiskt. Ingenting går väl upp mot att få ett personligt brev i brevlådan, men samtidigt så glöms de ju bort snabbt...hamnar i en låda i bästa fall...Det är ju roligt att det man skriver finns kvar. Man lär sig oxå en massa saker verkligen. Det är så fantastiskt oxå att man kan få riktigt goda bloggvänner överallt i hela världen!
Men som sagt, bloggarna är oändligt många...man får ha en gräns för hur länge man får läsa!
Man kan verkligen förstå vilken funktion det kan ha för ensamma människor också.
Ha en fin helg!

Det är alltid så intressant och roligt att läsa det du skriver, Monika! Det var så länge sedan jag var på Kalymnos, längtar allt dit igen! Men nu för tiden blir det ju mest Kreta då vi åker till någon ö. Kram, kram
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-02-04, 08:21
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Funderingar om bloggskrivande

Visst är det så, Eva. Det är ett helt nytt sätt att få uttrycka sig. Lite liknar det kanske att prata för sig själv...man slungar ut i världsrymden tankar, påståenden, fakta...och sen får det bli läst eller inte.

Ensamhet ! Man kan vara mitt i en folkhop och känna sig ensam. Mitt i en familjekrets och känna sig ensam. Ihop med sin partner och känna sig ensam. Får man ingen respons på sina utskickade signaler ....så tror jag det kan kallas ensamhet.

Bloggskrivandet skulle nog inte vara så utbrett om det inte fyller en funktion.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT