Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-10, 21:44
amnenia amnenia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 5
Standard Hotell Areti i Skala/Kefalonia?

Hej! Jag och min pojkvän ska till Kefalonia den 19:e. Hade tyvärr inte tillräckligt med framförhållning när vi bokade vår resa, så det det som fanns kvar var hotell Areti i Skala. Vi undrar om det är någon som har bott på det hotellet, eller känner någon som har gjort det? Det finns ingen information eller några bilder att finna om hotellet på internet, så vi skulle vara ytterst tacksamma för lite information.

Sen undrar vi även vad det kostar på ett ungefär att äta lunch och middag ute på en restaurang? Bara så att man kan göra en ungefärlig dagsbudget

Mvh/Maria
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-11, 07:57
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Hotell Areti i Skala/Kefalonia?

Hej! Jag förmodar att ni skall åka med Apollo och på deras hemsida finns bilder av hotellet. Sök på Areti så får ni fram detta hotell.
Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-11, 20:57
amnenia amnenia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 5
Standard Sv: Hotell Areti i Skala/Kefalonia?

Hej Panakakis!

Vi har sett de bilder som finns, men det finns tyvärr inga bilder på hur rummen ser ut. Tack iaf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-07-02, 20:00
Sahara Sahara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 5
Standard Sv: Hotell Areti i Skala/Kefalonia?

Frågeställaren har förstås redan sett själv hur det var vid det här laget, men någon annan kanske undrar samma sak. Hittade själv den här tråden när jag googlade efter Areti och hade gärna läst ett svar!

Vi har nyligen kommit hem från vår resa, och tycker Areti var helt ok. Det är enkelt, som ju framgår när man bokar, men helt och rent och inga insekter vad vi kunde se. Sängarna är helt ok, det städas bra och byts lakan tre gånger i veckan (alltså två gånger medan man är där), och ägarna verkar trevliga.

Det mest negativa var väl att det inte bara ligger någon knapp km från stranden (800m som det står i broschyren kan väl stämma), och att det dessutom är en hygglig uppförsbacke större delen av vägen. Är man lite trött eller har packning känns det i benen! Å andra sidan var det tyst och lugnt utan högljudda barer i närheten, fast det är klart, granntantens två tuppar drog igång rätt tidigt...

Ska se om jag kan posta lite bilder.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-07-02, 20:31
Stridis Stridis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 45
Standard Sv: Hotell Areti i Skala/Kefalonia?

Hej

Är just nu på Hotell Melidron i Skala, jag har laddat upp lite bilder från Skala och omgivningar runt om kring ta gärna ett titt i mitt album,

http://picasaweb.google.se/stridsber...O_D3puVkOe2Rw#

Johan
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-07-02, 21:10
Sahara Sahara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 5
Standard Sv: Hotell Areti i Skala/Kefalonia?

Förresten, glömde en sak - det var lite knackigt med varmvatten ibland. En gång försökte jag duscha klockan 22, sen 8, och 16 följande dag utan att lyckas. Men oftast fanns det vid 17-18 när man kom hem från stranden och ville fräscha till sig innan man gick ut och käkade middag.
Fast det var inte helt iskallt heller utan lite fisljummet, så det gick att skölja av sig om man var tillräckligt desperat. Det var ju svalkande i värmen också, lite som ett dopp i havet!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-07-03, 08:03
veruscka veruscka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 30
Standard Sv: Hotell Areti i Skala/Kefalonia?

hej
jag skulle inte vilja bo i Skala för att det är så långt bort från ALLT! tog ju nästan 2 timmar med bil dit från LAssi.Men vill man bara ligga på beachen så e det väl OK
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-07-03, 11:14
Sahara Sahara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 5
Standard Sv: Hotell Areti i Skala/Kefalonia?

Citat:
Ursprungligen postat av veruscka Visa inlägg
hej
jag skulle inte vilja bo i Skala för att det är så långt bort från ALLT!
Definiera "allt"! Mycket av det man vill se finns ju norrut, och då är det ungefär lika långt att åka från Lassi. Vi hyrde bil och åkte runt en hel del, och åkte även på båtutflykt till Zakynthos, så ligga på stranden blev det inte så jättemycket av. Vill man besöka Argostoli är det förstås närmare från Lassi, men ärligt talat var vi inte så jätteimponerade av den staden, det räckte bra att besöka den en gång när vi var ute och åkte med bilen.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-07-03, 11:20
ulfe ulfe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Zürich
Inlägg: 3
Standard Sv: Hotell Areti i Skala/Kefalonia?

Jag kan tyvärr inte ge några detaljer från Hotell Areti, men du kan nog titta på vilket hotell i samma klass som helst, de ser ganska lika ut.....

Däremot håller jag inte med Veruscka angående Skala. Skala är en helt underbar liten by, som passar perfekt om man inte letar efter att festa hela nätterna, eller att shoppa krimskrams. Jag har vart på 15 grekiska öar och bott i över 30 grekiska städer/byar. Inte många av de uttalde turistorterna känns så genuina som Skala. För oss tog det drygt 30 minuter att åka till Argostoli på vespa, och Lassi ligger vid flygplatsen nära Argostoli men på samma sida som Skala, så hur det kan ha tagit dig två timmar begriper jag inte. Lassi var en by som jag fort körde rakt igenom, det var ett ställe som inte tilltalade mig iallafall.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT