Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-05-24, 21:56
Evto Evto är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 7
Standard Amorgos eller Koufonissi

Hej!

Vi ska båtluffa mellan 26/6 och 10/7 och startar på Santorini. Vi tänkte därfefter ta Naxos......men vilken ö ska vi välja sen??? Vi reser med två barn 6 o 10 år. Vilken ö tror ni passar bäst? Blir det för tajt att besöka båda öarna. Vi ska ju tillbaka till santorini oxå!

Snart en månad kvar......

/Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-05-24, 21:59
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Amorgos eller Koufonissi

Jag hade valt Koufinissi med barn i den åldern.
Om ni hinner med båda öarna beror ju på hur länge ni tänkt stanna på Santorini och Naxos - Koufinissi har man sett på tre dagar tycker jag- andra kan säkert tillbringa hela sommaren där
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-05-24, 22:04
Kajode Kajode är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Nacka
Inlägg: 55
Standard Sv: Amorgos eller Koufonissi

Hej!

Vi har besökt båda öarna, Amorgos 3 ggr och Koufonissi 2 ggr. Själv är jag mycket förtjust i Amorgos som är en otroligt härlig och storslagen ö. Barnen älskar dock Koufonissi mer, ön är ett badparadis med underbara stränder som barn brukar bli mycket förtjusta i. Stränder med underbar sand och turkosklart vatten samt spännande klippbad.

Det beror vad ni är ute efter, barnen trivs säkert bättre på Koufonissi medan ni vuxna säkert skulle tycka Amorgos är bättre. Svårt val. Det finns en fin strand i Egiali om ni skulle välja Amorgos. Det finns mer att göra på Amorgos med vackra vandringar till små söta bergsbyar, besök på det jättehäftiga klostret som är inbyggd i bergsväggen och en storslagen natur.

/Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT