Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Agdas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-03-28, 08:09
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard En vanlig fredag.

Det är fredag och jag måste åka och handla.Ingen idé att åka före 10. Måste vänta tills mjölkbilen kommit annars får jag ingen färsk mjölk. Det är alltid ett lika stort "äventyr" att åka och handla. Jag kan ha en hur lång lista som helst och vet aldrig hur mycket från den jag kommer hem med!

Jag åker till Pylos idag, måste till bokhandeln och köpa kuvert. Det blir bra det för då kan jag passa på att köpa mörktbröd för det finns faktiskt i Pylos.Hoppas de har så jag kan få fyra limpor.

Det är en grå,trist,blåsig och kylig (bara +11) ute. Vill igentligen inte sticka ut näsan. Bara tända kaminen och dra täcket över näsan. Men men, måste handla!

Det tar några timmar att handla även om jag bara åker till Pylos (16km enkel väg). Särskillt om jag skall "ner" till centrum av Pylos. Brukar ju i de flesta fallen försöka hålla mig till Supermarket i början av "byn". De har det mesta i sortimentet eller rättare sagt så ska de ha det. Men det är på "landet" så hyllorna gapar ofta tomma. Annars är den bra prismässigt, ungefär som Lidl.

Även om jag inte tycker det är så kul att handla och har väldigt svårt att komma iväg så finns det något som är helt underbart med det:UTSIKTEN! Den är helt bedårande påvägen! Jag slutar aldrig att bli helt tagen av den. Den är aldrig likadan vad det gäller färger, havets rörelse m m. Idag är det nog mörkt, höga vågor med skumm som yr. Vilka krafter det finns i havet! Jag kan titta på det i timmar och tycker det är helt underbart oavsett om det är lugnt och stilla eller fullständigt i upplösnings tillstånd.

Dax att förbereda sig. Djuren ska ju ha sitt innan det bär iväg över berg och djupa dalar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-03-28, 08:51
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: En vanlig fredag.

Tänk om vi kunde säga att vi bara har +11 grader Här är det hela 0 grader
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT