Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-05-10, 14:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Att bli glad på Santorini

I vår serie ”man blir glad” har vi nu kommit fram till Honeymoon Beach Hotel i PerivolosSantorini.

Jag hade gått upp 01.00 på natten för att ta en buss från Karlskrona till Kastrup, varifrån jag skulle flyga till Santorini. Jag var galet trött när jag landade på Santorinis flygplats klockan 11.00.



Men när jag såg Paris glada ansikte utanför flygplatsen försvann mycket av min trötthet.




När jag kom till tavernan på Honeymoon och såg Julias glada ansikte försvann ännu mer av min trötthet.




Och när sedan Michalis kom gående med ett stort leende var all trötthet som bortblåst, och ersatt av ren och skär glädje - och lycka.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-05-12, 10:41
Alalas avatar
Alala Alala är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 864
Standard Sv: Att bli glad på Santorini

Förstår att du blev glad. Hur går det för Honeymoon Beach och andra på Santorini nu? Santorini har ju haft för många turister. Undrar hur det är nu när de inte finns och framtiden är osäker. Kan de månne se något positivt med att turisterna inte har kunnat komma? Eller är alla så beroende av turismen att det bara är en katastrof?

Inga turister är ju inte heller bra.

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-05-13, 08:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Att bli glad på Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Kan de månne se något positivt med att turisterna inte har kunnat komma? Eller är alla så beroende av turismen att det bara är en katastrof?
Det har ju satsats enormt mycket på Santorini under senare år, och det lär inte komma många turister detta år, så det kan säkert bli något av en katastrof. Alla utom vingårdarna lever på turismen. Jag hoppas att de som lever på turismen, som Paris och Julia, har sparat pengar så att de klarar detta år, för det finns inte samma skyddsnät i Grekland som i de Nordiska länderna.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2020-05-13, 11:45
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Att bli glad på Santorini

Ja, Santorini är nog en av de platser som drabbas VÄLDIGT hårt av resestoppet. Enligt goda vänner på ön har man ännu inga kända fall av Corona, men en vanlig sommar tar man emot runt 2 miljoner turister, och så lär det givetvis INTE bli i år. Av dessa två miljoner är förvisso några tusen svenskar, men runt 1 miljon turister kommer från Kina o väldigt många i övrigt från Italien, Frankrike, England, Ryssland och USA, vilket ju alla är länder som haft/har en del problem med Corona... Mina vänner har fått besked att dom KANSKE får öppna sitt hotell 1 juli o dom känner sig optimistiska att det skall bli någon form av "säsong" för dom. Andra vänner berättar att deras hotell är stängt tills vidare o deras restaurang (som är en av få året-runt-öppna) får inte ta emot gäster, men får sälja mat för hemleverans o därför kan dom jobba 5 % !! Många lär tyvärr få det väldigt svårt och frågan är ju hur länge dom klarar sig på de pengar man drog in under förra sommaren...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2020-05-14, 09:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Att bli glad på Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Många lär tyvärr få det väldigt svårt och frågan är ju hur länge dom klarar sig på de pengar man drog in under förra sommaren...
Ja, det kan man verkligen fråga sig, och jag tror inte att de kommer räcka länge. Jag tror inte heller på att det kommer så värst många utländska turister i år, det blir nog mestadels inhemsk turism tyvärr.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2020-05-20, 10:10
Alalas avatar
Alala Alala är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 864
Standard Sv: Att bli glad på Santorini

Kan bara hoppas att turistsäsongen kommer igång på något sätt. Sen hoppas jag också att det inte skall ta alltför länge förrän Janne kan bli glad på Santorini igen. En sån här situation är ju extra obehaglig när man känner folk som man vet att lider.

/ Anne
Svara med citat
  #7  
Gammal 2020-05-20, 13:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Att bli glad på Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
En sån här situation är ju extra obehaglig när man känner folk som man vet att lider.
Ja, det är förfärligt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT