Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-25, 15:29
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Vad tycker vi om Sikinos?

Vi hade inte alls tänkt besöka Sikinos i år. Tanken hade aldrig slagit mig men så insåg jag att ön har bra förbindelser med Santorini, varifrån vi ska flyga hem. Förbindelsen mellan Sifnos och Santorini verkar inte så frekvent som jag hoppats att den skulle vara (bara två färjor i veckan?), så vi kanske måste tänka om .

Har sökt i efter info i forumet men inte hittat så värst mycket om Sikinos.
Så, är Sikinos "värt besväret"? Har förstått att det är väldigt lugnt, men finns det bra med tavernor att välja mellan t ex?

Vi skulle i så fall kliva iland där i slutet av juli - hur är det med boende då? Rikerar man att bli utan? Är det en dyr ö? Var bor man - i hamnen eller Chora?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-25, 16:01
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Vad tycker vi om Sikinos?

Mycket bra
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-25, 22:51
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 127
Standard Sv: Vad tycker vi om Sikinos?

Sikinos, gissade att du skulle ge dig tillkänna - med tanke på ditt nick! Har du lust att utveckla lite ?

Hälsn A
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-26, 15:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Vad tycker vi om Sikinos?

Citat:
Har sökt i efter info i forumet men inte hittat så värst mycket om Sikinos.
Så, är Sikinos "värt besväret"? Har förstått att det är väldigt lugnt, men finns det bra med tavernor att välja mellan t ex? Vi skulle i så fall kliva iland där i slutet av juli - hur är det med boende då? Rikerar man att bli utan? Är det en dyr ö? Var bor man - i hamnen eller
Det finns en del info här på Kalimera... Sikinos är "värt besväret", framförallt om ni gillar lugn och ro. Hur det är med tillgång på rum i slutet av juli vet jag inte, har bara varit där andra tider på året. Flest pensionat finns i hamnen, priserna är bra. Det finns inte så många tavernor (det är en liten ö), men tillräckligt många. God grekisk husmanskost är vad som erbjuds, inte så dumt. Tavernorna i Chora är "mysigast".
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT