Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-04, 06:38
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Fiskelycka?

Godmorgon
Resultat efter nattens ävertyr hela 5km hemifrån. En hela 8m lång abborre med två "b" som "yeasou" sa. Eller kanske det skulle vara ett c framför m Hmm, måste fundera på det här med måttenheter. Masken var nästan större så jag hindrade den i alla fall från att äta ihjäl sig. Den fick med andra ord bada vidare för den kom från barnkammaren och jag gillar barn. När flötet och kroken hamnar i ungdomsgården går det bättre och jag är hårdare. Hur det nu kan komma sig att arten finns i denna tjärn är för mig en gåta då tjärnen är behandlad för många år sedan före planteringen tog sin början.
Stavfel i inlägg kommer av att min slarvkontrollör inte funkar i bloggprogram bara i Office och liknande. Tur att Piteortens Chark finns i alla fall. Falukorv kan man inte få för mycket av och lite av utflyktens mål är faktiskt att koka kaffe, elda och grilla korv. Däremot var myggorna vid sitt bästa humör i natt, de hade årsmöte hos mig. Det spelade ingen roll om jag så satt i röken eller inte. Det enda patentmedel jag har är "lappsmorsel" eller Whisky med cigarr. Hade inget dera så nu är jag lite prickig på armar och hals. Fördelen med norrländska mygg är att de går att slå ihjäl kontra myggen på Kreta. Kampen blir rättvisare. Uret hann med att bli tre innan jag låg hemma i sängen igen. Kallt var det också i natt framför allt när dimman över tjärnen rullar in.
Nu blir det mörkare och mörkare på kvällarna så man inte ska missa vart vi är på väg. I alla fall så är det skönt att komma ut en sväng och det är så fint ordnat uppe vid Nyboda med ramper och spångar så att till och med jag tar mig fram. Pilsnern blev obruten då den var för kall utvändigt och ingen ville öppna och se efter om den var frostskadad. Behovet av en värmeväska blir allt tydligare. I Grekland är det tvärtom, där blir den jolmig efter ett tag.
Dessa små guldutflykter hör till det jag saknar mest när jag är på Kreta. Men som jag alltid har fått lära mig. Ta seden dit du kommer. När man väl är hemkommen efter en sådan här natt luktar det skogsbrand i hela lägenheten (38m²). Med andra ord dags att vädra. Ingen av mina två vänner vill ta något kort på mig med rollatorn sittandes med spöt i hand och fiskande.
De tycker det ser pinsamt ut. Det finns inga hinder och problem, bara möjligheten att övervinna bekymret för stunden. Idag kommer det att bli grekisk vardag här hemma och med det menas att sova middag en stund.
Jag får inte vara ute så här länge för min mamma. Totalt resultat efter natten. Janne fick en Regnbåge på ca 6-7hg. Den ville han behålla trots att det var min födelsedag.
Vad då säger han. Det var ju igår det. Det är tacksamt med vänner!
På ett sprudlande humör men trött.

Uffe

Senast redigerad av UlfWiman den 2008-08-04 klockan 06:47.
  #2  
Gammal 2008-08-04, 08:37
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Fiskelycka?

!Den var riktigt kul!
  #3  
Gammal 2008-08-04, 09:22
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Fiskelycka?

Så slapp du rensa, i alla fall. Falukorv är ju inte så benig .
  #4  
Gammal 2008-08-04, 13:20
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Sjöbo
Inlägg: 1 452
Standard Sv: Fiskelycka?

Hej Uffe !
Även i lilla Höllviken har abborren lyckats infinna sig.Hela familjen var ute och fiskade i Falsterbokanalen.Min son fick napp med en gång.På kroken satt en abborre men den var för liten den oxå så han lät den simma vidare.Själv är jag ingen fiskare men njöt av solnedgången och plåtade solen.Dricka gott kaffe och stoppa i sig kakor är ej fel det med när dom andra fiskar.
Birgitta 63
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT