Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Oceanien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-03-07, 18:39
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Drömresan

Har i dagarna köpt biljett till Rockhampton QL i Australien. Skall dit och träffa en vän jag känt några år han bor vid kusten i byn Lammermoor Queensland. Vi fick kontakt över nätet. Wayne Real heter han och han har en hemsida som handlar om ABU's fiskegrejer genom tiderna. Kolla in hans hemsida här. http://www.realsreels.com/Det blir några dagar med fiske, snorkling, gott att äta o dricka för oss, om nu bara vädret tillåter detta. 2 första veckorna i september, sensommar i Sverige men vintermånad där! Jag kommer att använda kameran flitigt!
Yeasou
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-03-07, 19:25
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Drömresan

Låter häftigt!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-03-07, 20:24
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Drömresan

Krockodilbete....
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-08, 21:27
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Drömresan

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
Det blir några dagar
Lite mer än några dagar väl? När du åker så långt måste du se lite mer av detta fantastiska land! Definitivt Sydney! Sedan finns ju outbacken, regnskogen, revet...............

Vädret är nog Ok i september även om det inte är jättevarmt. Queensland har inte "vinter" som t.ex södra Australien.
Då har du verkligen något att längta till
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-09, 21:43
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Drömresan

Åh, så härligt! Rekommenderar verkligen ett besök på Fraser Island (världens största sandö) när du nu är så nära! Det finns SÅ mycket att se i Queensland, säg bara till om du vill ha lite tips, vi hade ett fullspäckat program när vi besökte dottern i Brisbane för ett par år sedan. Och så håller jag med om att Sydney är ett måste, en helt underbar stad!
Jag tror att september blir en bra månad (just nu har man evakuerat Fraser Island p.g.a. en cyklon, men den risken är nog mindre i september).
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-08-27, 18:43
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Drömresan

NUUUU BÄR DET AV!
Åker mot Australien imorgon! Fredag 28/8. Väntan har varit lång och seg som vi ofta tycker, så hux flux är det dags. 14 dagar down under kommer troligtvis gå lika fort där som här, man är hemma innan man anar det.

Det blir ett fotobrev efter hemkomsten. En sak som jag vet kommer att irritera mig är att jag inte får min Greklandsvecka denna höst
Det får bli en liten långhelg i Skottland i November istället denna höst!
Ha det bra ala ni som läser detta
Yeasou
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-27, 18:45
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Drömresan

TREVLIG resa! Man måste ju se något annat än Grekland också som omväxlig.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-08-27, 18:56
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Drömresan

Vilken spännande resa det skall bli. Ha det så gott! Santorini finns nog kvar så du kan åka dit många gånger till

Riitta
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-08-27, 18:58
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Drömresan

Ha en fin resa! Vilken upplevelse Du har framför Dig!

Min väninna som bor delar av året hos sin dotter i Sidney rapporterade i går i mail därifrån att det är vinter där dvs +25grader i luften och 19 grader i vattnet....Hon badar varje dag...
Precis som här i Lund idag m a o

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-08-27, 20:04
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 475
Standard Sv: Drömresan

Ha det nu riktigt gott dar borta.

Halsningar fran Santo
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-08-27, 21:02
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Drömresan

Strax i säng, även om timmen inte är så sen. Tack för alla hälsningar kära kalimeravänner.
Det känns i alla fall surt att inte få en stund i Grekland denna höst
Jag måste nog inse att jag är väl lite bortskämd.
Jag är lyckligt lottad i livet, jag kan åka nästan vart jag vill, när jag vill Det är bara jobbet som lägger krokben för mina resor

PussOkram
Yeasou
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-08-27, 21:36
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Drömresan

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
Jag måste nog inse att jag är väl lite bortskämd.
Jag är lyckligt lottad i livet, jag kan åka nästan vart jag vill, när jag vill. Det är bara jobbet som lägger krokben för mina resor.
Och när det inte är jobbet, så kan det bli andra hinder, plikter eller önskemål.
Kul att du kommer iväg på Drömresan, det kommer att bli en fin kompensation för en höstvecka i Grekland, det är jag helt säker på!
Dottern kom tillbaks till Queensland för några dagar sedan efter tre fina sommarveckor här hemma, hon kunde berätta att de hade +30 grader i Brisbane i måndags - och det är "vinter" i Queensland.

Riktigt trevlig resa, Yeasou!


Marianne - nöjd och glad med ca. +26 grader här hemma i dag, eller vad det nu var, det var i alla fall varmt!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-08-27, 22:40
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Drömresan

Tack Marianne. Jag kollar varje dag med min kompis som bor i det lilla villasamhället i Lammermoore, lite österut från Rockhampton, Queensland. Vi har varit mailkompisar i 10 år nu. De senaste dagarna har högsta dagstempen legat runt 33 grader Celsius. Glädjande nog är nattempen runt 10-15 grader. Sovandet kommer nog att vara lätt.
Vi skall fiska på havet en vecka, sen åker vi ned till Brisbane för 3 nätter på ett lyxhotell. Det blir en eller två resor ut i vilda naturen oxå!
Grillkvällar i stort sett var dag och min kompis har laddat upp med ett par lådor bästa sortens Sauvignon vin!
Jag tror jag kommer att trivas
MVH
Yeasou
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-08-27, 22:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Drömresan

Oj vilken långresa, det låter underbart!

Hoppas du får det riktigt fint
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-08-27, 22:48
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Drömresan

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
Grillkvällar i stort sett var dag och min kompis har laddat upp med ett par lådor bästa sortens Sauvignon vin!
Jag tror jag kommer att trivas.
I'm sure you will! Vi skålar för dig och din australska kompis - dricker gärna australiskt vin!
Glöm nu inte en dag på Fraser Island!!!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2009-08-27, 23:10
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Drömresan

Tack för din hälsning Inky! Glad att se att du fortfarande är med oss. Har saknat dig mycket!
Marianne, jag hinner nog inte dit denna gång. Min kompis och hans gäng kommer nog att satsa på fisket en hel vecka. Sen blir det tre nätter i Brisbane med gott o lyxigt boende. Jag kommer att mjukstarta mitt Australiaberoende som det ser ut
Usch, tänk om jag sen känner att jag inte vill till Grekland och bara vill åka till Australien
Nä, jag vill till Grekland. Inte minst med tanke på att jag har räknat ut att det blir cirka 40 timmars resa dörr till dörr när jag nu skall åka till min kompis i Australien

Ha det gott alla vänner
Yeasou
Svara med citat
  #17  
Gammal 2009-09-08, 01:30
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Drömresan

Hej alla som laser detta. Livehalsningar fran ett underbart Australien. Jag har fiskat nastan varje dag. Vandrat med vatten upp till magen i mangrovetrask for att komma till vad de kallar en "creek" ebb och flod fyller pa och drar ut vattnet har. Massor med olika djur och inte minst fiskar. En dag pa havet blev vi i stort sett omringade av knolvalar. Vilken upplevelse att se dem pa bara nagra meters avstand och inte minst att se dem hoppa upp ur vattnet och landa med ett jatteplask! Det far bli ett litet bildresebrev senare fran min tripp hit.
Halsningar
AussieYasou
Svara med citat
  #18  
Gammal 2009-09-08, 07:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Drömresan

Låter härligt yeasou!! Fortsätt njut at flora, fauna och god mat! Ser fram emot resebrev!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT