Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Admiralas hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-12-04, 14:37
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Absolutt ikke feil

Lathos er gresk for feil. Det er også navnet på Nafplios underligste bar. I et lite steinhus like ved den sentrale plassen, Syntagma, regjerer Tasos over sitt lille kongerike.

Hvis du passerer forbi og kikker inn vinduene, tror du nok Lathos er en bruktbutikk. Vegger, gulv og tak er fylt med alle mulige og umulige ting, som leketøy, kjøkkenutstyr, verktøy, plakater, gamle møbler, pyntegjenstander... Baren er nesten skjult bak krimskrams, og utvalget av glass er meget stort. Tasos har samlet på ting i årevis, og gjester tar også gjerne med en liten gave, som Tasos alltid finner plass til. Jeg hadde tenkt å gi ham en ostehøvel, før jeg så at noen hadde kommet meg i forkjøpet. Norsk flagg på bardisken har han også.

Sist gang jeg var på Lathos skulle Kostas og jeg bare innom for et par sfinakia, shots. Vi ble værende i mange timer. Denne helt vanlige tirsdagskvelden i november hadde Tasos funnet ut at han skulle be en av Nafplios kunststudenter komme og spille gitar. Vi var vel seks gjester, og snart hoppet en av dem opp, lånte mikrofonen og sang en kjærlighetssang til studentens akkompagnement. Tasos delte ut små plastsitroner som laget lyd, slik at alle i baren fikk delta. Så måtte Kostas synge et par låter. Deretter ble det sunget noen gamle greske sanger av de fleste i baren. Så lånte Kostas gitaren til studenten, og fremførte et par av sine egenkomponerte mesterverk.

Og slik fortsatte det. Tasos øste ut billige sfinakia, og jeg skulle ønske at jeg hadde iallfall en halv sangstemme, så også jeg kunne bidra foran mikrofonen. Men litt falsk koring fra barkrakken går også greit på Lathos.


PS: Bildet er to år gammelt - det er enda flere ting på Lathos nå!

Senast redigerad av Admirala den 2007-12-04 klockan 14:39. Anledning: PS
  #2  
Gammal 2007-12-04, 14:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Absolutt ikke feil

Jisses! Det ser alldeles underbart ut. Skulle bra gärna varit med kvällen ni var där. Vilket ställe!
  #3  
Gammal 2007-12-04, 14:46
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Absolutt ikke feil

Dit måste jag gå nästa gång vi kommer till Nafplion, vilket kanonställe
Undrar bara om man hittar glasen till slut bland alla grejor Annars kan man ju alltid ta grannens.

Monica
  #4  
Gammal 2007-12-05, 14:24
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Absolutt ikke feil

Ytterligare ett skäl att återvända till Nafplio!

Lissi
  #5  
Gammal 2007-12-05, 22:28
Gilla & Berts avatar
Gilla & Bert Gilla & Bert är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 40
Standard Sv: Absolutt ikke feil

Oj, vad trevligt det verkar vara där. Jag önskar att jag kunde vara med.

Det är så trevligt att läsa dina bloggar. Jag söker varje dag efter nyheter.

Hälsningar Gilla
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT