Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-02-05, 22:23
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Förvånad

Jag har avinstallerat Norton i kväll och installerat Telias F-secure - OCH VILKEN SKILLNAD DET BLEV

ALLA program är snabbare och både start och avstängning av datorn går fortare. Jag är förbluffad!!

Och JO - jag HAR hört det, MÅNGA GÅNGER förut, att Norton stjäl så mycket kapacitet och snabbhet - men jag trodde inte skillnaden skulle vara så stor....
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-02-06, 22:39
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Förvånad

Tänk då om du hade bytt till ett program som drar lite kapacitet i stället för F-Secure. Med en dåres envishet fortsätter jag att rekommendera AVG free edition från Grisoft, till detta kör man sedan Win XP inbyggda brandvägg och datorn går som en raket. Att allt sedan är gratis gör ju att man kan ta en extra Ouzu eller tre på semestern.
Jag installerade förresten AVG på en gammal bärbar dator häromdan, datorn har en 450 Mhz (AMD) processor och 16 Mb internminne. Visst blev den lite segare i starten men inte var det mycket det märktes. Då kan man prata program som går effektivt, tyvärr har den datorn Win98 så den borde egentligen få Zone Alarms gratis brandvägg också men jag tror inte jag ska utmana ödet med den.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-02-06, 22:43
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Förvånad

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Med en dåres envishet fortsätter jag att rekommendera AVG free edition från Grisoft, till detta kör man sedan Win XP inbyggda brandvägg och datorn går som en raket. Att allt sedan är gratis gör ju att man kan ta en extra Ouzu eller tre på semestern.
Det här låter intressant! Mitt Norton måste uppdateras om ett par dagar men det har jag ingen lust med... Kan du inte berätta lite mer om AVG, Janérik?

Ruby
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-02-06, 22:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Förvånad

F-secure är också gratis om man har något telia internetabonnemang och anledningen till att jag valde det är att jag känner personer som provat det och är nöjda. Men inget hindrar ju att jag byter till något annat så småningom.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-02-06, 23:31
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Förvånad

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Med en dåres envishet fortsätter jag att rekommendera AVG free edition från Grisoft Mvh Janérik
Vi kör AVG Free på en burk samt det suveräna E-Trust (licens men billigt) på de övriga två. Därtill Zone-Alarm (mycket bättre än Windows inbyggda eftersom Zone-Alarm även stoppar utgående trafik, ej bara inkommande) och alla vanliga Anti Spyware-program på samtliga tre burkar. AVG och framför allt E-Trust tynger minimalt, vi märker inte av det i alla fall. Uppdateringar sker så klart automatiskt med AVG samt E-trust så fort vi startar en av datorerna. Spyware kollar vi med någon dags mellanrum.
Vår trådlösa router är därtill konfigurerad med största säkerhet och det räcker nog länge här nere i gamla stan i lilla Rethymno (även om vi faktiskt har haft ett intrångsförsök innan vi slog på alla bromsar och skyddade nätverket, men användaren ville bara surfa på musik-sajter med vår lina!)
Visst är det säkrare att använda icke trådlös router, men vem vill ha en massa ethernet-sladdar ringlandes i lägenheten och ut på terrassen när vi flyttar runt "lap-topsarna"!
Så vi känner oss snabba, säkra samt fria från "sirap" (läs Norton med flera!)

Calle och Git (i ett just nu mullrande och ösregnande Rethymno!)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT