Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-11-28, 13:41
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Mysteriet tätnar

Som att läsa en thriller, och sista sidorna fattas...en ung man försvann förra veckan, blev direkt efterlyst och spaning påbörjades ganska snabbt med lokala och hitresta resurser.

I det lilla samhället vi lever blev ryktesspridningen ofantlig: man hade många teorier, den ena mer olycksmättad än den andra. Det var nya rön hela tiden: skor upphittade, öns missbrukare lär samlas där hans cykel hittades, polisens hundar, drones och helikoptrar fann ingenting...förstämning, sorg, misstankar.

Man fann honom, död, just där skallgångskedjorna passerat flera gånger, med svåra skador.

Total förvirring: andra kläder? andra skor? vad för slags skador? flyttad?

Rättsläkaren har nu ökat på förvirringen 100 %: säger att det ser ut som om han fallit från berget intill...men hur kan han då ligga en bra bit därifrån?

Vem vet om de sista sidorna i denna thriller kommer att skrivas. Nu tystnar i alla fall spekulationerna något, jo, något.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-11-28, 15:11
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Mysteriet tätnar

Usch så obehagligt! En så tragisk händelse blir ju ofta bara än värre genom skvaller, rykten o spekulationer.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-11-29, 10:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Mysteriet tätnar

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Vem vet om de sista sidorna i denna thriller kommer att skrivas. Nu tystnar i alla fall spekulationerna något, jo, något.
Först trodde jag faktiskt att du beskrev en bok du läste. Så himla tragisk, och märklig historia.

Om det blir någon klarhet i detta vill jag gärna veta.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-11-30, 12:27
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mysteriet tätnar

Just nu har tystnaden brett ut sig i media, och jag har inga nya saker att berätta.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-12-01, 10:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Mysteriet tätnar

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Just nu har tystnaden brett ut sig i media, och jag har inga nya saker att berätta.
Ok.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-12-16, 16:01
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Mysteriet tätnar

Från oklarhet till större oklarhet. Första obduktionen sades verifiera olyckshändelse. Familjen krävde en ny undersökning vilket efter några byråkratiska svårigheter utfördes av fyra betrodda patologer, om jag har fattat rätt.

Allt detta för att man tror att någon har dödat mannen och arrangerat det som om han fallit från hög höjd.

Man ifrågasätter polisutredningarna och mycket annat. Jag kan inte säga något i sakfrågan, men det är en otäck situation- för familjen och för såna som fått misstankar riktade mot sig . Givetvis också för oss som behöver veta sanningen.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-12-18, 11:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 250
Standard Sv: Mysteriet tätnar

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Man ifrågasätter polisutredningarna och mycket annat. Jag kan inte säga något i sakfrågan, men det är en otäck situation- för familjen och för såna som fått misstankar riktade mot sig . Givetvis också för oss som behöver veta sanningen.
Usch och fy. Stackars familj. Jag kan tänka mig hur rykten sprids och oskyldiga pekas ut.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT