Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-05-23, 07:57
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard NOSTOS

NOSTOS kallar sig en grupp musiker som kommer till Kalymnos nu på söndag den 26.5. Jag hoppas att du som är på Kalymnos den kvällen kommer för att lyssna och njuta...
Platsen är gården utanför Agios Nikolaos, den stors sjömanskyrkan som ligger alldeles vid hamnen.
Musikerna hör till Greklands allra bästa: Giannis Giakoumakis, gitarr, och Vangelis Kontopoulos, bas samt sångaren Giannis Papatheodorou.
AMONI har arrangerat och hoppas att många kommer!
Biljetter :Vuxna 5 euro, barn 6-12 2 euro
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-05-23, 15:59
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: NOSTOS

Tyvärr befinner jag mig inte i Grekland ännu! Flyger dock till Samos i juni för 4 veckor i den delen av övärlden, med start på Lipsi. Om man nu skulle råka komma till Kalymnos i sommar hur får man då reda på AMONIS program?

Smultron
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-05-23, 16:07
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: NOSTOS

Du kanske läste min förra blogg om jobbet med att organisera olika föreställningar...vi har fler planer men datum och annat hänger i luften än. Jag kommer att skriva här vartefter vi har något färdigt. Sen finns Amoni på Facebook också Πολιτιστικός Σύλλογος Αμόνι, på grekiska visserligen, men vi brukar översätta till engelska och svenska så gott vi kan. (Du kan , om du vill, ge mig din e-mailadress så sätter jag upp dig på min (BCC)-lista med brev till Kalymnosintresserade )
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-18, 13:16
reslusts avatar
reslust reslust är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 135
Standard Sv: NOSTOS

Hej Monica!
Vet du om det är några spännande föreställningar i nästa vecka?
Vi kommer till Kalymnos på måndag den 24/6 och stannar till lördag den 6/7.
Förmodligen tar vi en sväng till Vlihadia också (och hoppklippan) även om vi ska bo i Myrties denna gång. Vi bodde där för några år sedan när du hjälpte oss att fixa rum (och extramadrasser!) och ställde dessutom upp på intervju! Hoppas allt är väl med er! Ska bli väldigt kul att komma tillbaka.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-18, 18:31
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: NOSTOS

Men hej! Allt väl med oss! Det var väl av dig som jag fick boken om Anders Olsson?

Som jag ser i min kalender nu är det inget arrangemang med Amoni förrän den 24.7 men det finns säkert en del andra musikkvällar på olika ställen, det får man reda på genom lokal-TV, affischer på stan och genom att fråga runt.

Jag skriver min tel. i separat meddelande och hoppas du hör av dig när ni etablerat er.

Amonis program är klart i dagarna, ska bara ha bekräftelse från Dimitri innan jag skriver.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-06-20, 11:45
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: NOSTOS

Så där ja, lite mera klart . Min vän Stella berättade idag om ett extrainsatt tillfällle att njuta av musik. Förhoppningsvis ska alla datum hålla nu:

5/7
Nyinsatt program: Tillsammans med den driftiga idrottsföreningen Kazoni arrangeras musik på den öppna teatern i Chorio, klockan 21.oo
Spelar gör våra kapabla musiker Aris , Manolis och Petros. Jag vet inte exakt repertoaren, men det blir bouzouki, gitarr och piano och en massa sång förstås. Om du inte vet var teatern finns, fråga dig fram. Lite svårt att köra bil i Chorio - men det finns två utmärkta parkeringsplatser nära teatern.

24.7
Hela kvällen tillägnad Bithikotsis, en av de mest älskade sångarna i Grekland. Plats : Öppna teatern i Agios Pandeleimon. Man hittar dit om man följer den övre vägen runt Kantouni/Panormos.

7.8
"Tio år med AMONI"
Återkommer med program

20.8
Georgia Dagaki, kretensisk lira och sång , jag får återkomma med detaljer.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT