Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-06-13, 19:23
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Engelados bråkar

I den grekiska mytologin figurerar Engelados läser jag i Wikipedia. Han lär orsaka vulkanutbrott och jordbävningar, och namnet används ofta i grekiska media som symbol för sådant.

Nu har han orsakat skador och oro söder om Lesvos, som om inte den ön har fått nog av bekymmer de här senaste åren. Gamla hus har ramlat ihop totalt. En dödad kvinna, åtskilliga personer skadade.

En man som hade förlorat alla släktens tre hus intervjuades på TV, men han sa sig ändå vara glad för ingen anhörig blivit skadad.

Jag försöker föreställa mig hur det blir nu då, ett bra tag framåt...vart ska man ta vägen...hur ska man ha råd att bygga nytt eller hyra något...hann man få med sig något ut ur huset, värdesaker, papper, fotografier ?

Och det är ändå i fred, ingen illasinnad fiende fällde bomber. Engelados slår blint, utan politiska beslut...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-06-13, 19:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 235
Standard Sv: Engelados bråkar

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Jag försöker föreställa mig hur det blir nu då, ett bra tag framåt...vart ska man ta vägen...hur ska man ha råd att bygga nytt eller hyra något...hann man få med sig något ut ur huset, värdesaker, papper, fotografier?
Och vad händer om efterskalven också blir kraftiga? Det vågar jag inte ens tänka på.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-06-13, 20:10
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Engelados bråkar

Det är verkligen hemskt.
Hoppas Engelados lugnar ner sig.
//
KR
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT