Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-07-01, 17:06
19kattis75 19kattis75 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 8
Standard Elafonissi

Så har vi då äntligen bestämt oss för att ta bussen från Agia Marina till Elafonissi på fredag. På hotellet säger de att turen tar ca 1 tim och 15 min härifrån, kan det stämma? Har hört att någon nämnt 2 tim. Betalar man när man går ombord på bussen? Hur ser det ut vid Elafonissi? Solstolar? Taverna? Toaletter? Annat värt att veta inför trippen? Åker med tre barn. Tack på förhand från ett soligt Kreta 😃
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-07-01, 19:43
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Elafonissi

Citat:
Ursprungligen postat av 19kattis75 Visa inlägg
Så har vi då äntligen bestämt oss för att ta bussen från Agia Marina till Elafonissi på fredag. På hotellet säger de att turen tar ca 1 tim och 15 min härifrån, kan det stämma? Har hört att någon nämnt 2 tim. Betalar man när man går ombord på bussen? Hur ser det ut vid Elafonissi? Solstolar? Taverna? Toaletter? Annat värt att veta inför trippen? Åker med tre barn. Tack på förhand från ett soligt Kreta 😃
Japp, där finns solstolar, taverna och toalett. Har inte åkt vanlig buss dit så hur lång tid denna tar vet jag inte men det kan säkert ngn annan svara på och på hotellet borde de ju veta? Det är nog utflyktsbussarna som tar två timmar då det oftast är ett kortare stopp halvvägs. Elafonissi är jättefin men kanske lite väl mycket folk så här års... Hoppas ni får en härlig dag vid denna strand! / Simetra
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-07-01, 23:59
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Elafonissi

Citat:
Ursprungligen postat av 19kattis75 Visa inlägg
Så har vi då äntligen bestämt oss för att ta bussen från Agia Marina till Elafonissi på fredag. På hotellet säger de att turen tar ca 1 tim och 15 min härifrån, kan det stämma? Har hört att någon nämnt 2 tim. 😃
Om du tittar i din tidigare tråd, skrev jag att det tar ca 1 timme 20 minuter från Agia Marina till Elafonissi, så det hotellet säger stämmer.
Finns inte något stort utbud av mat på stranden, toaletter finns självklart.
Stranden är fantastisk, så ni kommer säkert att trivas!

/Outi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-07-18, 09:57
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: Elafonissi

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Japp, där finns solstolar, taverna och toalett. Har inte åkt vanlig buss dit så hur lång tid denna tar vet jag inte men det kan säkert ngn annan svara på och på hotellet borde de ju veta? Det är nog utflyktsbussarna som tar två timmar då det oftast är ett kortare stopp halvvägs. Elafonissi är jättefin men kanske lite väl mycket folk så här års... Hoppas ni får en härlig dag vid denna strand! / Simetra
Är inte så säker på det där med solstolar. Det är lite oenighet om detta. Kolla in:
http://www.chaniapost.eu/2015/07/16/...ns-will-close/

lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-07-18, 13:40
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Elafonissi

Det skulle verkligen inte skada om det tas bort solstolar därifrån. Men jag antar att denna konflikt handlar om något annat än trevnad och estetik. Lars, känner du till vad den handlar om?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-07-18, 15:30
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: Elafonissi

Jag har läst om att myndigheterna i Kissamos och Kandanos-Selino skulle sköta verksamheten det här året och inte lämna koncession till någon annan.
Vad hände? Jo en massa förstörelse på solstolar och parasoller och sen har det väl som vanligt gått prestige i frågan.
För min del kommer jag inte att sakna vare sig kantiner eller solstolar som inte fanns första gången jag besökte Elafonissos. Skydda sig mot den starka solen går att göra på annat sätt än att krypa under ett parasoll och dryck kan man ju ta med i en ryggsäck.
Jag vet inte om ovannämnda är hela sanningen men säkert en del.
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-07-18, 15:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Elafonissi

19kattis75...det vore ju kul om Du berättade för oss hur där var nu? det är alltid kul för de som svarar att få feedback på frågeställningar/svar...
Blev ni nöjda med turen?

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-07-18, 17:39
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: Elafonissi

Förhandlingar pågår säkert, det kommer väl en kompromiss endera dagen kan jag tänka.
Konstigt att ingen kommit på att ta parkeringsavgift än.
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-08-01, 10:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Elafonissi

Jag ställde en fråga på vår Facebook-sida, och det finns fortfarande solstolar och parasoll att hyra på stranden. Läs svaren här.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT