Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-22, 07:39
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Utbildning för yrkesdykare på Kalymnos-igen!

Igår bekräftades det som ryktats en tid: allt klart för att nystarta utbildningen för yrkesdykare, den som varit stängd några år av olika skäl- finansiering, tillstånd mm.

Byråkratin i Grekland är en snårskog som man inte tar sig igenom utan machete, grensax och sekatör...Utan att känna till detaljerna vet jag att här gjorts ett avsevärt röjningsarbete av olika politiska profiler och andra sakkunniga.

En glad Georgios Roussos (tidigare borgmästare ) kunde i lokal-TV igår tillkännage att dykarskolan nu ska starta och lite kåserande berättade han om de mängder av personer som fattat olika beslut, i det här fallet positiva, så att man nu har alla tilllstånd och finansiering klar.

Jag känner några dykare och vet att man i åratal försökt rekrytera folk med utbildning till svampfiskebåtarna, olika hamnprojekt där det behövs dykare och andra uppdrag. Utan utbildning och tillstånd får man inte jobba, det är självklart.

Jag vet inte om man kommer att ta emot utländska elever, men den som funderar på en sån här utbildning kan kontakta mig så ska jag se till att rätt person får svara på frågor.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-22, 08:53
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Utbildning för yrkesdykare på Kalymnos-igen!

Hej Monica

Kanske kan det vara något för sonen i Aten, just nu arbetslös och tanken är väl just nu att han ska flytta upp till Sverige i höst. Just nu håller han på att ta körkort och blir klar till augusti hoppas jag. Han är fyllda 20 och har ju en bra merit då han var evzones i lumpen.

Han bävar stackarn för att flytta upp till Sverige så om han hittar något i Grekland att göra skulle han mer än gärna stanna.

Vad är det som gäller i utbildningen, kostar det något, finns det bostad, hur lång är den, när börjar den? Jättegulligt om du kan ta reda på lite information till mig.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-22, 10:31
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Utbildning för yrkesdykare på Kalymnos-igen!

Jag skickar ett PM med adress till den du kan prata med.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT