Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-06-29, 16:46
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Restaurangtips i Kokkari

Var ju i Kokkari härförleden. Vi åt på flertalet ställen. Ngt dyrt upplevde jag det, men det är väl inflation där som här.

Iaf. De som låg neråt hamnen var ju inte så mkt att skriva hem om. Turistifierade rätter och blaskigt vin. Som vanligt, är det inåt gränderna man bör gå.

Överlägset bäst var - The Beer. Fantastiskt gott, vad än man valde var det supernice och till överkomliga priser med. Sen ligger det ju lite off, men fullt varje kväll. Bordsbeställning rekommenderas, om ni inte kommer väldigt sent.

Lefteris Corner. Enkelt ställe, men vilket käk! De gyrostallrikarna är något jag ska minnas i alla mina dar. Mums! Billigt med och bra vin.
Enda abern, var att den unga killen som serverade, var mer intresserad av min dotter, än att lyssna på min beställning...

Girascole pizzeria. Otroligt goda pizzor, som jag avhämtade en kväll. Ringde in min beställning och fick prata med en dam som talade mkt god engelska. När jag skulle hämta dem, frågade hon vem som tog beställningen och jag sa att det lät som nån från Down Under.
"That´ll be me then, mate" svara hon.

/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-07-02, 13:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Restaurangtips i Kokkari

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
När jag skulle hämta dem, frågade hon vem som tog beställningen och jag sa att det lät som nån från Down Under.
"That´ll be me then, mate" svara hon.


Tack för tips Wolfen! Vi har aldrig bott i Kokkari och därmed inte ätit annat än lunch.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2023-07-03, 23:16
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Restaurangtips i Kokkari

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Lefteris Corner. Enkelt ställe, men vilket käk! De gyrostallrikarna är något jag ska minnas i alla mina dar. Mums! Billigt med och bra vin.
Enda abern, var att den unga killen som serverade, var mer intresserad av min dotter, än att lyssna på min beställning...

Girascole pizzeria. Otroligt goda pizzor, som jag avhämtade en kväll. Ringde in min beställning och fick prata med en dam som talade mkt god engelska. När jag skulle hämta dem, frågade hon vem som tog beställningen och jag sa att det lät som nån från Down Under.
"That´ll be me then, mate" svara hon.

/Netwolf
Tror att flera än du och jag håller med om att det ofta är på de mest enkla ställena som vi får uppleva de riktigt härliga matupplevelserna.

Ha ha ha! Jaså du är i den åldern nu när man som far till vacker dotter får sova med en hagelbössa intill sängen! Lite oroligt ibland, men visst är man också glad och stolt. Hav tröst Wolfen! Det är några år när man får sova med bara ett öga stängt, men det går över! Killarna slutar inte att glana men dottern blir snabbt van vid att själv hantera det.

Vad gäller pizzadamen så kan jag riktigt höra inom mig när hon säger "That´ll be me then, mate" med riktig aussie-accent. Härligt!

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2023-07-06, 11:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Restaurangtips i Kokkari

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Ha ha ha! Jaså du är i den åldern nu när man som far till vacker dotter får sova med en hagelbössa intill sängen!
Bra tips! Ska genast införskaffas!

/Wolfen
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT