Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-03-14, 08:17
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Bohuslän
Inlägg: 119
Standard Sv: Små ställen södra kreta

Har bokat Hotel Europa (vansinnigt svårt att hitta på nätet men sen gick kommunikationen jättebra).

Har letat efter ovansående på nätet men har inte hittat det. Kan du hjälpa mig? Som sagt det lät dyrt, men barn älskar ju pool.

Hälsningar från Suz som också ska till Paleochora i juni fast vi reser omvänd väg mot er, dvs startar i Paleochora.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-03-18, 10:41
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Små ställen södra kreta

Jeg har bare kjørt gjennom Mires, og kjenner ikke byen noe særlig. Men jeg har sjekket litt nærmere, og det ser ut som om overnattngsmulighetene er meget begrensede, da byen ikke har satset på turisme i det hele tatt. På en nettside blir turister anbefalt å finne hotell i en av tyristbyene i nærheten, og besøke Mires derdra.

Selv liker jeg godt å rusle rundt i en slik by, som iflg omtale er en meget travel handels- og industriby. Byen har ikke så mange attraksjoner å tilby til turister, men det er for meg en attraksjon i seg selv.

Er det bare jeg som enkelte dager liker å hoppe over arkeoligien, og heller tar en runde gjennom en møbelbutikk f.ex.? Der får man et inntrykk av hvordan dagens grekere vil ha det sine hjem, og det avviker ganske mye fra det tradisjonelle, som turister vanligvis får se. Når det gjelder avansert design og materialbruk i møbler, står de på ingen måte tilbake for oss her oppe i verdens utkant. En annen ting er at hvis møbelhandleren snakker engelsk, vil han ofte være utrolig positiv til at en turist kommer innom, og forteller gjerne om både stedet og varene sine. Jeg har opplevd at han kommer fram med raki-flaska også, så får man vurdere om man vil utsette seg for en sånn risiko.

Noe av det samme kan man oppleve om man går inn i en elektrisk forretning eller en jernvarehandel, som forresten ofte har mye fint blikenslagerarbeid, med bøtter og spann og all verdens andre varer som ikke er masseprodusert, men basert på solid gammeldags håndverk.

Hvis man virkelig er interessert i Hellas og grekerne, bør man ikke bare se på de eldste steinene som er stablet oppå hverandre, men også gi seg tid til å finne ut noe om hvordan dagens moderne mennesker lever.

Beklager at jeg vandret litt ut fra hovedpoenget, men dette er noe som engasjerer meg, og da løper gjerne fingrene litt for fort.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-03-18, 10:52
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Små ställen södra kreta

[INDENT][INDENT]Det finns åtminstone ett ställe att bo på nämligen Faistos,skyltat direktfrån huvudgatan.Enkelt troligen en större våning som uthyrdes per rum.De var mycket hjälpsamma ,med hjälp med läkare o taxi beställning ,då en av oss blev akut sjuk.Mycket personligt o endast dottern kunde engelska, men hon tillkallades så snart det behövdes.Hon gick t apoteket o hämtade medecin o pratade med doktorn flera ggr per telefon.Ja bättre bemötta kunde vi knappast blivit
[/INDENT]
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-03-18, 11:25
reslusts avatar
reslust reslust är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 135
Standard Sv: Små ställen södra kreta

Tack för svar!
Jag håller helt med dig. Att få uppleva det grekiska vardagaslivet är ju en stor del av semestern i sig. Skönt att inte bara betraktas som en vandrande plånbok. Nu reser jag ju med mina grabbar så en halv dag i en möbelbutik är väl inte att tänka på..:-), men de gillar faktiskt att ströva i gränder och kolla in alla möjliga små butiker så det ska vi testa (järnhandeln var ett bra tips...). Vi bor nog i Kamilares och åker till Mires därifrån.
Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT