Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-07-23, 20:03
Jempisen Jempisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Kom hem igår

Hej,
Hoppas jag inte skriver i fel forum nu, är helt ny här och lite förvirrad.. :P

Igår kom vi hem från två underbara veckor i Georgioupolis, det var min första resa till Grekland och jag är helt såld! Vilken otroligt mysig liten by och vilken underbar strand!! Det var verkligen helt fantastiskt. Vi gjorde inte så många utflykter, åkte med lokala bussen till Rhetymnon och gick runt där en dag och så åkte vi tåget upp till sagolikt vackert belägna Kournas Lake och tillbringade en dag där. Annars tillbringades mesta tiden i Georgioupolis, på stranden dagtid och vid tavernorna kvällstid.

Vilken härlig by, den kan jag varmt rekommendera, speciellt om man har småbarn.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-07-23, 20:28
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kom hem igår

Citat:
Ursprungligen postat av Jempisen
Igår kom vi hem från två underbara veckor i Georgioupolis, det var min första resa till Grekland och jag är helt såld!
KUL att höra å välkommen i gänget!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-07-23, 22:04
Jempisen Jempisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: Kom hem igår

Hihi, tack! Hittills har jag varit en riktig Spanienfantast, men nu kommer jag att få svårt att välja i fortsättningen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-07-23, 22:43
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Kom hem igår

Citat:
Ursprungligen postat av Jempisen
Hihi, tack! Hittills har jag varit en riktig Spanienfantast, men nu kommer jag att få svårt att välja i fortsättningen.
Min egen lilla slogan är: "Till Spanien åker jag inte om jag ska betala resan själv"
Jag har varit på två konferensresor till Kanarieöarna och dit köper jag aldrig en resa så lämge jag kan ta mej till Grekland.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-07-24, 08:35
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Kom hem igår

Citat:
Ursprungligen postat av Jempisen
Hihi, tack! Hittills har jag varit en riktig Spanienfantast, men nu kommer jag att få svårt att välja i fortsättningen.
Den kommentaren har man hört flera än en gång i Grekland
Folk undrar varför dom har slösat bort sina pengar och åkt till Kanarieöarna år efter år och inte till Grekland
Tur att många hittar "rätt till slut"

Riitta
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-07-24, 11:20
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kom hem igår

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Den kommentaren har man hört flera än en gång i Grekland
Folk undrar varför dom har slösat bort sina pengar och åkt till Kanarieöarna år efter år och inte till Grekland
Tur att många hittar "rätt till slut"

Riitta
Nu är jag inte någon vän av kanarieöarna men visst förstår jag varför många åker dit. När Sverige och Grekland har vinter går det att hitta sol och värme där. Jag har besökt La Gomera för många år sedan och det var en fantastisk upplevelse och norra Teneriffa är också värd ett besök. Dit skulle jag defintivt vilja återvända.

Vi firade min 50-årsdag på Fuerteventura och även där finns en del att se. Vackra stränder men tyvärr kallt i vattnet. Vi hittade några helt underbara laguner vid en biltur runt ön samt ett fantastiskt naturområde med massor av fåglar. Även Lanzarote har en del att erbjuda och en dag i den fina huvudstaden eller i någon av alla vackra parker är helt ok.

La Palma har jag alltid velat besöka efter att ha läst om deras fina natur.

Eva (men visst har Grekland för alltid en speciell plats i mitt hjärta men det är för mig ändå lite konstigt att bara åka dit)
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-07-24, 15:29
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Kom hem igår

Citat:
Ursprungligen postat av Jempisen
Hej,
Hoppas jag inte skriver i fel forum nu, är helt ny här och lite förvirrad.. :P

Igår kom vi hem från två underbara veckor i Georgioupolis, det var min första resa till Grekland och jag är helt såld! Vilken otroligt mysig liten by och vilken underbar strand!! Det var verkligen helt fantastiskt. Vi gjorde inte så många utflykter, åkte med lokala bussen till Rhetymnon och gick runt där en dag och så åkte vi tåget upp till sagolikt vackert belägna Kournas Lake och tillbringade en dag där. Annars tillbringades mesta tiden i Georgioupolis, på stranden dagtid och vid tavernorna kvällstid.

Vilken härlig by, den kan jag varmt rekommendera, speciellt om man har småbarn.

Hej på dig!

En till som har upptäckt G-polis. Visst är byn helt underbar, har hittat denna by 1999 och blev oxå såld!!! och är där igen om 3 veckor, men först 5 dagar i Platanes (utanför Rethymnon) Håller på längta ihjäl mig

Mvh Joppan
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-07-24, 19:38
carjoh carjoh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sjöbo
Inlägg: 125
Standard Sv: Kom hem igår

Hej!
Vi ska till G-poli i september. Var bodde ni? Något ni kan rekommendera, ( är 2 vuxna och två barn)?

Carina
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-07-25, 02:20
Jempisen Jempisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: Kom hem igår

Citat:
Ursprungligen postat av Joppan
Hej på dig!

En till som har upptäckt G-polis. Visst är byn helt underbar, har hittat denna by 1999 och blev oxå såld!!! och är där igen om 3 veckor, men först 5 dagar i Platanes (utanför Rethymnon) Håller på längta ihjäl mig

Mvh Joppan
Åh, jag blir riktigt avundsjuk! Jag vill oxå åka tillbaka så snart som möjligt. Två veckor var inte tillräckligt, speciellt inte när man möts av 15 grader och regn på Arlanda.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-07-25, 02:24
Jempisen Jempisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: Kom hem igår

Citat:
Ursprungligen postat av carjoh
Hej!
Vi ska till G-poli i september. Var bodde ni? Något ni kan rekommendera, ( är 2 vuxna och två barn)?

Carina
Vi bodde på ett billigt litet hotell som heter Nikos, det är endast två-stjärnigt, men servicen var bra, de städade ofta och det är ett hemskt trevligt par som driver det. Vi var kanonnöjda, men vi hade kanske inte så höga förväntningar på just boendet heller iofs.

På torsdagar har de kretensisk afton på ett ställe som heter Neorio (osäker på stavn), det är rätt så nyöppnat och jättefint. Definitivt värt ett besök en torsdagskväll, men boka bord i förväg och var beredda på att dansa en del .
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-07-25, 02:27
Jempisen Jempisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: Kom hem igår

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Den kommentaren har man hört flera än en gång i Grekland
Folk undrar varför dom har slösat bort sina pengar och åkt till Kanarieöarna år efter år och inte till Grekland
Tur att många hittar "rätt till slut"

Riitta
Åh, men jag kommer att återvända till Gran Canaria, det är fortfarande mitt vinterresmål. Men Maspalomas strand kan på intet sätt jämföras med den vid G-polis som är mkt trevligare på många sätt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT