Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2005-07-14, 19:52
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Hjälpa utsatta djur i Chania !!!

Hej!
Ville bara berätta om min driftiga sambo Agneta som värnar om alla djur.
Vi ska åka till Chania 16/7.
Jag beställde därför Chania-guiden här på Kalimera. I guiden finns ett kortfattat reportage om en enastående kvinna som heter Silke och driver ett ideellt center för utsatta katter och hundar. Noahs arche heter det här stället, och det finns för övrigt mer info om detta på Kalimera. Gör en sökning på "Noahs arche".

Det är en väldigt gripande läsning! Det beskrivs också att man gärna får besöka Noahs arche som ligger inne i Chania-stad. Det tas tacksamt emot om man vill köpa lite saker eller mat med sig till djuren. Givetvis så tas också pengar emot.

Min sambo Agneta som blev oerhört tagen av denna läsning beordrade mig genast att tillverka en insamlingsbössa och göra en utskrift om Noahs arche!

Detta var för några veckor sedan, och nu har bössan farit runt bland vänner och kollegor. I dag växlade jag in bössans innehåll till euro. Resultatet blev imponerande 150€ !!! Samt en stor påse från en zoo-butik med artiklar som loppshampoo och dylikt!

Jag hoppas och tror att jag nu har uppmanat Kalimeras läsare till att själv göra nåt liknande!

Jag ska också plåta Agneta hos Noahs arche när hon överlämnar sitt bidrag.
Det kanske är något som Kalimera kan skriva om för att uppmana fler till ett litet bidrag!?
Ha en skön sommar!!!
Richard i Malmö
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT