Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Patmos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-29, 21:47
reiseklar reiseklar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 2
Standard Patmos Tips

Hei,
jeg skal til Patmos med en venninde førstkommende torsdag 2.august. Vi kommer dit ganske sent og skulle gjerne hatt et hotell å dra til med det samme. Vi er på utkikk etter noe koselig og rimelig. Vi skal være i Patmos i kun to hele dager (fredag og lørdag) og setter stor pris på tips om hva vi bør se og gjøre, strender, spisesteder etc. Er det noen som vet om man kan dykke her også?
Vi er takknemlige for all hjelp.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-30, 19:32
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 210
Standard Sv: Patmos Tips

Jag var på Patmos i år och gillade ön skarpt främst för den vänliga atmosfären. Blev inblåst där så jag hann utforska ön en del. Bästa stranden på gångavstånd från Skala är den vid campingen, man följer hamnen bort och vägen går förbi alla fiskebåtar osv, sen knallar man över ett berg och sen kommer man fram, det tar ca 20-25 min. Finns en bra taverna precis vid vattnet där med en fin utsikt. Sen måste man åka upp till Chora där klostret ligger och njuta av utsikten. Dom är ganska religiösa där så dom verkar bara ha små Mythos överallt (?) så man för beställa Amstel istället. Det finns en strand i hamnbukten också men där är det lite rörigare med biltrafik osv precis ovanför.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-30, 19:52
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Patmos Tips

Jag rekommenderar att ni provar att gå rakt fram genom stan när ni går iland. Där finns massor av bra boende. Lugnt, men ändå mitt i stan.

För att komma till de bättre stränderna måste man ifrån Skala. Det gör ni lättast genom att åka buss (eller moppe) till stränderna som ligger på östra sidan eller så tar ni en badbåt till öns bästa strand- Psili Amos. Det går att ta sig dit på egen hand (till Psili Amos) men då får ni åka moppe i 20 min och sedan vandra över bergen i 40 min. Vägen är vacker men det tar lite på krafterna.

Även Chora (inklusive klostret) är väl värt ett besök

Ha en trevlig vistelse på denna underbara ö!
/Ofelia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT