Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Poros

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2015-05-08, 20:27
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Vår vårresa till Poros 2015

Hej !
Återigen drog vi till Poros för att möta våren , men i år lite tidigare än brukligt....22/3 - 7/4 !
Utav 17 dgr hade vi mycket bra väder i 14dgr !!!
I år skulle vi (jag) nolla min födelsedag på ort och ställe. Samma skedde på Poros för 10 år sedan.

Planen var att detta skulle ske på taverna "MezeMeze". Men till vår stora besvikelse hade dom stängt. Mr Demos / musikern och kocken fick i höstas en stroke som han inte återhämtat sig helt ifrån .
Vår plan B var att fira på taverna " Apagio" där ägaren Mr Spiros också är en duktig musiker.

Vi äntrade Apagio på kvällen på högtidsdagen lite "molokna" , åt en god måltid , därefter bad jag Spiros spela och sjunga för oss , (vi var bara 3 bord ). Efter Spiros eminenta framträdande frågade han om ngn annan kunde spela och sjunga.
Döm om vår förvåning , vid bordet intill satt ett par där mannen viftade med handen ! Spiros överäckte gitarren till honom . Förberedd som han tydligen alltid var plockade han upp ett plektrum från fickan !


Därefter fick vi alla uppleva en kväll som vi aldrig kommer att glömma !
Killen som underhöll oss resten av kvällen & natten var en musiker från Scottland vid namn av Norman Rodger, en fd medlem i The Waterboys . Här en av låtarna han sjöng ....https://soundcloud.com/norman-rodger.../demonstration .
Här en till ... https://soundcloud.com/norman-rodger...leeps-with-you

Tidig morgon vandrade vi hem till Hotel Panorama helt lyriska !
Vi var helt euforiska att detta hade skett helt spontant

Ps : MezeMeze har återstartat , på Galatas på fastlandet (2min med taxibåt från Poros) .

/ Tom & Bodil
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT