Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-04-25, 07:29
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hersonisos

Och om det uppfattas som om jag tröstar Sanne då har Ni fel...jag gav min personliga uppfattning.....
  #22  
Gammal 2008-04-25, 15:56
Sanne_b Sanne_b är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 12
Standard Sv: Hersonisos

Citat:
Ursprungligen postat av ATHANASIA Visa inlägg
Och om det uppfattas som om jag tröstar Sanne då har Ni fel...jag gav min personliga uppfattning.....
Ja det var just det jag var ute efter-personliga uppfattningar-annars måste jag ju säga det att bilderan från Hersonissos ser ju kanon fina ut.Nu måste ni alla på tråden förstå att ni skriver med en EX. Kanarie råtta som sett mycket Gran canaria osv...... så jag hoppas innerligt att framför allt hotellet är bra,(som jag tyvärr efter bokning läst skräckberättelser om!!!) och jaaaa vi kommer att äta ute på middagarna trots all inklusive!!!
tack för intressanta tips och ris o ros!!!!
Hade bokat om till Rethymnons ving resort men fick inte...tyvärr-då resan är om en vecka och resan betald.Har nån annan av er fått byta resa nångång?? eller är det reglerna som säger att man inte får?

sanne
  #23  
Gammal 2008-04-25, 16:10
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Hersonisos

Nu generaliserar jag och utrycket tycker jag själv är dumt, men......... om du är en inbiten Gran canarianresenär så tror jag inte inte du blir besviken på Hersonissos, tvärtom
  #24  
Gammal 2008-04-25, 16:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hersonisos

Citat:
Ursprungligen postat av Sanne_b Visa inlägg
.Har nån annan av er fått byta resa nångång?? eller är det reglerna som säger att man inte får?
sanne
Allra först, så tror jag visst att ni kan få en jättefin resa även om många här har avvikande uppfattning
Man kan alltid hitta pärlor om man har ögon och sinne öppen för det POSITIVA! Hav,fina stränder förhoppningsvis sol och glädje över att Du är i GREKLAND!! Just nu skulle jag GÄRNA ta en vecka i Hersonissos där jag för övrigt aldrig varit jämfört med att gneta i skolan med vårtrötta elever!

Jag har bokat om en resa för några år sen till Platanias, men då var det att vi ville tidigarelägga vår resa en vecka men bo på samma hotel...och trots att det fanns gott om plats så var det ÄNDÅ en ombokningsavgift på 800kr per person!! SNIKET av Fritidsresor tycker jag...

Ha en jättefin resa och skriv gärna när ni kommer hem och berätta om allt verkligen var så hemskt som man kan tro när man läser alla inlägg här

Lissi
  #25  
Gammal 2008-04-25, 20:27
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Hersonisos

Citat:
Ursprungligen postat av Sanne_b Visa inlägg
Ja det var just det jag var ute efter-personliga uppfattningar-annars måste jag ju säga det att bilderan från Hersonissos ser ju kanon fina ut.Nu måste ni alla på tråden förstå att ni skriver med en EX. Kanarie råtta som sett mycket Gran canaria osv......
sanne
Välkommen att bli greklandsråtta istället!
  #26  
Gammal 2008-04-25, 22:50
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hersonisos

  #27  
Gammal 2008-04-26, 13:15
Sanne_b Sanne_b är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 12
Standard Sv: Hersonisos

jo man tackar.... jag återkommer med min rese "story" när vi kommit hem Det ska iaf. bli sååå skönt att få komma iväg.Det som just idag oroar mest-16 grader på Kretavi har ju 18 grader i Gävle!!!!skrev med en tjej som bor i Chania och just då när vi bokade var det 34 grader varmt....hmmmmm.
Ja det blir väl jacka o långbyxor om det inte hinner slåom tills på torsdag

Hej hopp alla på tråden./sanne B
  #28  
Gammal 2008-04-26, 14:36
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hersonisos

34 lär det nog inte bli, men på tisdag ska temperaturen börja stiga igen upp. Prognosen säger 21 på torsdag och 22 under helgen.

http://www.yr.no/sted/Hellas/Annet/H...idsvarsel.html

I Grekland är partyområdena små, ofta bara en del av en enda gata, och det finns alltid "en annan värld" runt hörnet! Självklart finns det pärlor i Hersonissos, bara ni ser er omkring! Ha det så härligt!
  #29  
Gammal 2008-04-27, 09:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hersonisos

Vädret är mer ombytligt nu än förr men om allt är normalt kan kvällarna vara ganska kalla så här tidigt på säsongen. Normalt behövs en varm kofta eller jacka sent på kvällen även på Kreta i maj. Naturen är finare den här tiden och det är färre turister vilket bara innebär fördelar om ni vill ha lugn och ro.

Eva
  #30  
Gammal 2008-04-27, 10:53
sven.kriti sven.kriti är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: GR72100 Agios Nikolaos
Inlägg: 250
Standard Sv: Hersonisos

Citat:
Ursprungligen postat av Sanne_b Visa inlägg
jo man tackar.... jag återkommer med min rese "story" när vi kommit hem Det ska iaf. bli sååå skönt att få komma iväg.Det som just idag oroar mest-16 grader på Kretavi har ju 18 grader i Gävle!!!!skrev med en tjej som bor i Chania och just då när vi bokade var det 34 grader varmt....hmmmmm.
Ja det blir väl jacka o långbyxor om det inte hinner slåom tills på torsdag

Hej hopp alla på tråden./sanne B
Du kan ta det helt med ro, vi har det kaldt i dag, påskeaften i går kaldeste på lenge, regn i morgen, så kommer sommeren tilbake tirsdag! For en uke siden hadde vi 40 gradere i 3 dager! "Gadaffi vind" Det blir alltid varmere enn disse 2 værmeldingene sier!
http://www.yr.no/sted/Hellas/Lasíthi/Ágios_Nikólaos/
www.meteo.gr
  #31  
Gammal 2008-05-09, 18:02
Sanne_b Sanne_b är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 12
Standard Sv: Hersonisos

Hej gott folk, är just hemkommen från ett varmt och härligt Kreta..
Vi har badat, solat,shoppat njutit av all inklusive på hotellet..allt var toppen!! Hotellet Arminda ger vi en stark 4!!!!Hersonissos var lite väl trafikerat-dock inget vi störde oss på då vi inte hade bil......så vi fick vad vi ville ha iaf-trots några blåsor på läppen och en dotter som brände sig lite..en jätte fin semester och ett stort + till Star beach!!jätte skoj för barnen.......
så nu snålar vi o få se om man kanske kanske kommer iväg en sväng till kreta i september.......

Sanne_B
  #32  
Gammal 2008-05-09, 18:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hersonisos

Så jättehärligt att ni är nöjda och välkomna hem till sommaren!!

Lissi
  #33  
Gammal 2008-05-10, 13:26
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Hersonisos

Citat:
Ursprungligen postat av Sanne_b Visa inlägg
Hej gott folk, är just hemkommen från ett varmt och härligt Kreta..
Vi har badat, solat,shoppat njutit av all inklusive på hotellet..allt var toppen!! Hotellet Arminda ger vi en stark 4!!!!Hersonissos var lite väl trafikerat-dock inget vi störde oss på då vi inte hade bil......så vi fick vad vi ville ha iaf-trots några blåsor på läppen och en dotter som brände sig lite..en jätte fin semester och ett stort + till Star beach!!jätte skoj för barnen.......
så nu snålar vi o få se om man kanske kanske kommer iväg en sväng till kreta i september.......

Sanne_B
Kul ni blev nöjda!
Jag skrev tidigare, utan att vara nedlåtande, att är ni vana kanarieresenärer så gillar ni säkert Hersonissos också!

Då har ni kanske fått en grekisk mjukstart och kan prova nåt lite mer "grekiskt" resmål nästa gång
  #34  
Gammal 2008-05-11, 05:54
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hersonisos

Välkomna hem och roligt att Ni är nöjda!
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT