Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-11-28, 13:04
Aneta Aneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 80
Standard vägar på ön

Ja nu är resan beställd och klar till Kalymnos, och nu har jag en fundering. Vi hyr som oftast vespa för att ta oss omkring på ön där vi befinner oss, hur ser vägarna ut på Kalymnos ? kan man åka runt hela ön? Jag tar gärna mot tips på sevärda ställen.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-11-28, 14:24
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: vägar på ön

Aneta, vespa är överlägset det bästa fortskaffningsmedlet - förutsatt att du har kört sådan förut! - Jag tränade här i vår lugna by länge innan jag gav mig ut i trafiken. Vägarna är delvis bra, delvis att gråta över. Vi som bor här vet var pottgroparna finns , men turisterna ramlar ner i vartenda gupp........

Sommartid är trafiken livligare förstås, med alla turister, men även utöver säsongen går det något neurotiskt till. Personligen föredrar jag ändå vespan framför bilen, för då tar man sig fram överallt.

Man kan numera köra runt ön och jag tipsar dig att läsa vad som skrivits i tidigare inlägg. Det finns också en hel del hemsidor typ Kalymnos-island.gr eller liknande.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-11-28, 18:52
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: vägar på ön

Citat:
Ursprungligen postat av Aneta Visa inlägg
Ja nu är resan beställd och klar till Kalymnos, och nu har jag en fundering. Vi hyr som oftast vespa för att ta oss omkring på ön där vi befinner oss, hur ser vägarna ut på Kalymnos ? kan man åka runt hela ön? Jag tar gärna mot tips på sevärda ställen.

Välkommen till Kalymnos!
Det är en underbar ö och jag hoppas och tror att ni kommer att trivas jättebra. Det var längesedan jag körde moppe... -93 tror jag och då var det andra gången i mitt liv som jag gjorde det. Som synes överlevde jag ! Tar man det bara lugnt och ser sig för, som man alltid måste göra vartän man är, så är det jättehärligt! Jag är numera för feg, mopparna har blivit så stora... Jag vill veta att jag når ner till marken med bägge fötterna så det blir inget åkande för mig .
När ska du åka?

/Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-11-28, 22:40
Aneta Aneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 80
Standard Sv: vägar på ön

Vi ska åka i slutet på augusti, vi kommer att bo i Massouri.Det känns tidigt o.boka resa vi brukar vänta tills våren i vanliga fall, men nu känns det bara bra att vi har något att se fram mot.Jag försöker att läsa allt som skrivs om ön har också skickat efter e-guide. Det verkar vara en ö som många återvänder till och det känns positivt, vi har varit återvändare till Karpathos men nu kände vi att vi skulle prova ett nytt resmål.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-11-29, 10:52
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: vägar på ön

Så trevligt att ni väljer Kalymnos från Massouri kommer ni och se den fantastiska solnedgången bakom Telendos varje kväll Från Massouri kan ni ju åka moppe till Emborios längs den väldigt vackra vägen. Man kan ta båten också från Myrties brygga. Telendos båtarna går därifrån också

Riitta
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT