Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-04-19, 21:22
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Är Santorini bra alls?

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
...och kollade på "Summer Love"med Daryll Hannah och Peter Gallagher som utspelar sej i Santorini.
Daryll Hannah Suck.... (Du råkar händelsevis inte ha hennes telefonnummer...? )

Jag har försökt hålla mig utanför Santo-trådarna, men nu går det inte längre....

Santorini är en fantastisk ö som jag tycker man måste besöka någon gång om man ändå luffar runt i Cycladerna. Det finns väldigt mycket att se där. Utsikten från Fira och Oia är fantastisk. Samtidigt ska man vara medveten om att dessa ställen är gigantiska turistfällor.

Gissa varför! Just det. Utsikten... Det är inte för inte bilderna på många Grekiska vykort kommer från Santo. OK, vissa kommer från Myconos...

På just dessa ställen är det dyrt. Dyrt att bo, dyrt att äta och dricka. Men det finns så mycket mer att se på Santo. Perissa, Kamari osv... Stränderna går inte riktigt att jämföra med de på Naxos osv. Men de duger.

Personligen ser jag Santo som ett ställe att "landa på, åka ifrån ö" för det mesta. Transitplats helt enkelt. Men jag har ett ställe jag gärna återvänder några dagar till.

Jag tycker inte att du ska ångra ditt val. Skiatos är ett utmärkt alternativ. Santo ligger kvar nästa år. Förhoppningsvis. Om inte vulkanen exploderar en gång till.... Men det är väl inte så troligt. Hoppas jag....

Som jag sa i början så bör man ta sig tid att se Santo en gång. Flera dagar. För Santo är unikt på många sätt. Sedan kan man "fastna" där, eller välja bort ön om man vill. Jag har valt att välja bort, sånär som på några dagar i slutet av resan, när jag flyger därifrån, då jag hälsar på vänner där. Annars åker jag helst till några andra öar för att tillbringa semestern.

Peter
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-05-05, 10:34
Deus Exs avatar
Deus Ex Deus Ex är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Mellan Oslo och Stockholm
Inlägg: 49
Standard Sv: Är Santorini bra alls?

Tyvärr är Santo en rätt krånglig ö att börja sin båtluff ifrån, inte speciellt lättillgänglig precis. Att sitta och vänta på båt nere i hamnen är ingen höjdare.
Vi stannade några nätter i både Kamari och Perissa och visserligen rätt praktiska ställen men tråkiga och ogrekiska. Se till att hamna rätt där bara, en del hotell ligger låååååååååååångt ifrån stränderena.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT