Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resevänner

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-13, 15:13
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Resa ensam + aktivitetskompis?

Hej kalimeror!

Finns det någon här som reser ensam och som gillar det, men som ändå skulle vilja ha någon att dela vissa aktiviteter med?

Jag tycker om att resa ensam men det blir liksom inte av att ge sig ut på vandringar ensam. Även utflykter och middagssällskap skulle kännas trevligt att dela med någon ibland. För övrigt tycker jag också det är mysigt att sitta på en taverna en halv dag och läsa en bra bok utan andra krav än att bara vara.

Jag vill åka 2-3 veckor i maj-juni innan det blir för varmt. Mina funderingar på öar just nu är Milos, Folegandros, Amorgos, men jag är öppen för andra ö-val, antal öar och mängden av gemensamma aktiviteter.

Jag har varit på Amorgos och Folegandros tidigare, men som sagt ej vandrat på och det skulle jag mycket gärna vilja.

Milos skulle vara nytt för mig och där finns mycket att se - som är roligare om man kan dela upplevelserna med någon.

Yanna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-11, 22:54
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Resa ensam + aktivitetskompis?

Hejsan!
Jag känner igen mig i rätt mycket av det du skriver! Jag har åkt själv flera gånger till Grekland och jag tycker det är riktigt skönt. Man kan göra saker i sin egen takt och planera helt efter eget huvud. Men visst saknar man middagssällskap eller någon att göra roliga saker tillsammans med ibland. Och vill man göra olika saker, ja då behöver man ju bara dela upp sig och bestämma tid för middag istället

Jag har varit på Amorgos flera gånger och även vandrat lite. Det är verkligen en av höjdpunkterna med Amorgos! Det är en typisk sak då det är bra om man är flera också, ifall något oförutsett skulle hända. Jag vände faktiskt tillbaka förra sommaren på en vandringstur eftersom det började kännas lite ensamt på berget..
Jag vet inte hur det stämmer med dina planer, men jag åker till Grekland den 4e Juni i år och ska vara där runt 11 dagar. En del av den tiden ska givetvis tillägnas Amorgos, men jag vill också se någon ny ö, kanske Milos då, om färjetabellerna passar.
Om det kan vara intressant, så skicka gärna ett pm eller nåt
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-12, 18:14
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Resa ensam + aktivitetskompis?

Hej!
Ja man vill ju både ha kakan och äta upp den att göra som man vill men ändå stråla samman för vissa aktiviteter, man är ju inte osocial bara för att man åker ensam.
Just vandra känns inte som en höjdare att göra ensam, som du säger känns det lite ensamt och lite oroligt om något skulle hända.

Nu är jag dock en riktig velpotta som ändrat resmål i år. Jag ska inte till Amo i år utan till Kreta...i 3 veckor!
Jag åker den 10 maj och kommer hem den 31 maj. Jag vill gärna ha vandringssällskap på Kreta också...om det är någon annan som vill detsamma så vore det jättekul! Det vore kul om det blev flera...ett helt gäng som vandrade tillsammans.
Även middagssällskap är av intresse.

Yanna som längtar till Kreta i år!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-18, 20:51
scrambler scrambler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Resa ensam + aktivitetskompis?

Hej! Åker 23/5 tom 29/5. Hade tänkt Serifos och Sifnos men är öppen för förslag. Behöver tillbringa någon dag i Athen med, troligtvis 28/5.
Intresserad av aktivitet? Maila så kan vi kolla framöver.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT