Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-12-15, 19:00
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Tidig april

Ordningen återställd!!
Nu har jag bokad en riktigt tidig aprilresa till Tinos till bra pris med SAS från Köpenhamn. 2-13 april och eftersom det är ett par veckor före den grekiska och svenska påsken så får jag uppleva ett "vinterstängt" Tinos Chora, med bara ett fåtal öppna kafenion och tavernor. Precis det som jag längtat efter att få uppleva. Det svåraste blir väl att inte Malamatenia är öppet...
Vädret blir som det blir bra eller regnigt. Det är lika trevligt vilket som ( kanske LITE trevligare dock om det inte regnar hela tiden ) en egenresa blir det, dvs maken väljer att stanna hemma. Hans Tinosdos har blivit tillfälligt fylld efter flera års resor dit. Jag ser fram emot vandringar i blomstrande natur och trevligt umgänge med "min" grekiska familj.

Det känns riktigt bra detta efter en jobbig höst med sjukdom och dödsfall bland nära och kära!

Lissi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-12-15, 20:14
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tidig april

Det är väl underbart att muntra upp sig själv med en Greklandsresa eller flera.... Speciellt om man haft det tufft som du beskriver!Den bästa medicinen!
Jag är inte ett dugg avis på dig Lissi som kan resa så mycket....
Men jag ser fram emot min resa i början på Maj.. det lutar åt Poros eller Amorgos får se vart hän det bär!..
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-12-15, 20:50
Ylvan Ylvan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 112
Standard Sv: Tidig april

Förstod väl att ett år utan Tinos inte var möjligt
Ylva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-12-15, 21:06
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vädret blir som det blir bra eller regnigt.

Det gläder mig att höra att du kan få lite lisa för själen om du haft det tungt i höst Lissi. Inte överraskande att medicinen heter Tinos. Hade dock väntat mig att du skulle skriva bra OCH regnigt, baserat på dina tidigare rapporter.
Vill minnas att du brukar gilla regn både på Tinos o Mykonos.

Ha det gott!
Masse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-12-15, 22:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Ylvan Visa inlägg
Förstod väl att ett år utan Tinos inte var möjligt
Ylva
Nej det är ju så . Tänkte först vänta till sent i oktober, men ändrade mig. Våren lockade.

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Det gläder mig att höra att du kan få lite lisa för själen om du haft det tungt i höst Lissi. Inte överraskande att medicinen heter Tinos. Hade dock väntat mig att du skulle skriva bra OCH regnigt, baserat på dina tidigare rapporter.
Vill minnas att du brukar gilla regn både på Tinos o Mykonos.

Ha det gott!
Masse
Jag gillar regn i Grekland Masse, helt rätt! Vädret är numer av underordnad betydelse men visst blir man glad om man ska vandra och det inte ösregnar!
Jag kommer säkert att få lite av varje och ska ha regnkläder med mig, både byxor och jacka!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-12-16, 10:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det känns riktigt bra detta efter en jobbig höst med sjukdom och dödsfall bland nära och kära!
Har också rest för att smälta sjukdom och dödsfall. Jag väljer dock Tilos som medicin. Fast jag tror att Tinos också skulle funka.

Grattis till bokningen!

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
det lutar åt Poros eller Amorgos får se vart hän det bär!..
Välj Amorgos. Jag tror att Poros i tre veckor kan kännas lite långt. Finns inte mycket att gör där.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-12-16, 11:23
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg

Men jag ser fram emot min resa i början på Maj.. det lutar åt Poros eller Amorgos får se vart hän det bär!..
Jag skulle definitivt välja Amorgos för en längre vistelse. På Poros har jag bara varit några timmar och det var riktigt trevligt men havet är renare runt Amorgos än det är runt Poros. Du kan ju kombinera Amorgos med någon annan ö. Finns många underbara i cykladerna. Jag gillar Sifnos och Folegandros också men det finns många fler riktigt intressanta.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-12-16, 13:25
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 738
Standard Sv: Tidig april

Härligt Lisa! En tidig april-resa är aldrig fel. Kan mildra tankarna om sjukdom och dödsfall och allt tungt runt detta.
Birgitta.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-12-16, 14:26
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag skulle definitivt välja Amorgos för en längre vistelse. På Poros har jag bara varit några timmar och det var riktigt trevligt men havet är renare runt Amorgos än det är runt Poros. Du kan ju kombinera Amorgos med någon annan ö. Finns många underbara i cykladerna. Jag gillar Sifnos och Folegandros också men det finns många fler riktigt intressanta.

Eva
Ja, Eva! Amorgos har jag drömt om att få besöka i många år, nackdelen är att jag flyger till Athen och båtresan från Pireus är ju så lång till Amorgos cirka 8 timmar eller mer.. Men om jag hittar en billig biljett hem från Santorini kan det vara värt att ta denna långa båtresa dit för att få uppleva denna ö...

Janne, jag hade tänkt att kombinera Poros med andra öar som tex Hydra och Egina och även fastlandet om det nu blir aktuellt att jag reser dit! Kan hålla med om att det kan bli långtråkigt på en såpass liten ö i längden annars!

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-12-16 klockan 14:32.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-12-16, 14:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
nackdelen är att jag flyger till Athen och båtresan från Pireus är ju så lång till Amorgos cirka 8 timmar eller mer..
Vi brukar sova på resan till Amorgos. Funkar hur bra som helst.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-12-16, 14:44
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vi brukar sova på resan till Amorgos. Funkar hur bra som helst.
Ja, sova bort en semesterdag.. fast det kan det ju vara värt! Det är väl en del av semestern att färdas med båt likväl som flygresan dit och hem!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-12-16, 14:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Ja, sova bort en semesterdag.. fast det kan det ju vara värt!
På resan till Amorgos åker vi kvällsbåten, så det blir ingen borttappad semesterdag.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-12-16, 14:58
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
På resan till Amorgos åker vi kvällsbåten, så det blir ingen borttappad semesterdag.
Nej, kanske inte..men jag hinner inte med någon kvällsbåt när jag anlände till Athen, så det blir en övernattning i Pireus och sen går väl kvällsbåten runt 17.30? Eller går det någon tidigare?
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-12-16, 18:23
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Tidig april

Kul Lissi! Att du kommer till ditt älskade Tinos alla fall! Nu kan du ju tala om för Nikoleta att du lockat ännu fler gäster till henne...
Och så får du väl kolla att allt är i ordning tills vi kommer i juni!

Katitzi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-12-16, 18:38
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
På resan till Amorgos åker vi kvällsbåten, så det blir ingen borttappad semesterdag.
Apropå ingenting, så åkte vi en gång morgonbåten från Kreta till Pireus. Resan tog 8 timmar, men vädret var härligt. Det fannns t o m pool på övre däck, så den båtresan blev en riktig sol och baddag, i alla fall.

/Netwolf
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-12-16, 19:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tidig april

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Har också rest för att smälta sjukdom och dödsfall. Jag väljer dock Tilos som medicin. Fast jag tror att Tinos också skulle funka.
Jag tror egentligen att vilken plats som helst i Grekland funkar! Men ett år utan Tinos skulle bli jäkligt tomt!

Lissi
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-12-16, 20:08
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Tidig april

Hoppas du får en härlig resa! Att åka hem till Grekland är en lisa för själen o alltid, oberoende av väder, total avkoppling. Hoppas du får det bäst!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-12-16, 20:37
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Tidig april

Åh Lissi så härligt att se fram mot en resa till ljuvliga Tinos! Och till april är det inte så väldigt långt... Jag räknar ner fast vi inte ska åka förrän i juni... Ha det riktigt gott!

MVH zakka
Svara med citat
  #19  
Gammal 2013-12-16, 22:22
Marja Marja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: Västkusten
Inlägg: 333
Standard Sv: Tidig april

Hoppas att du får en skön resa till Tinos där du kan bara kan vara med allt och vila men också kunna tanka kraft!

Trevlig resa!
Marja
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-05-11, 11:27
mamma mus avatar
mamma mu mamma mu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Visby
Inlägg: 99
Standard Sv: Tidig april

Hejsan. På tal om båtresor. Jag var på Amorgos sept 2013 och hade en sådan himla tur att det gick en båt kl 24 och framme i Katapola runt 06, den var perfekt för flyget kom in på eftermiddagen. Finns inte det alternativet kvar? // Mona
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT