Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-11-18, 15:47
Delfis avatar
Delfi Delfi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 128
Standard Sv: Restaurangtips mm

På Flamingo kan man de flesta kvällar under högsäsong se den glade kocken, tillika ägaren, Apostolis dansa grekisk (jooo!) dans i en ring av eld ute bland gästerna - vackert och magiskt! Det krossas också porslin med jämna mellanrum, oftast när han står och steker kött i grillen som vetter ut mot restaurangen och vill liva upp stämningen lite...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-11-26, 16:49
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Restaurangtips mm

Flamingo är trevligt med god mat, självklart är det roligt när dom har "live" kvällar med grekisk musik och dans, men det gick inte att prata när fiolen var igång hehe.

Yialos vid början av ag. georgios är också väldigt mysigt. Och självklart måste jag rekomendera Trata längre bort på samma strand, perfekt ställe att luncha på om man ligger på stranden hela dagen hehe
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-06-26, 09:30
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Restaurangtips mm

Det är ju en hel del som redan varit i väg i år så jag undrar helt enkelt om det är någon som gjort någon ny upptäckt och har färskare information om restaurangerna. Jag söker god vällagad grekisk mat.
Berätta gärna varför restaurangen är bra, det är ju så olika vad man uppskattar.

// Helén- med 13 dagar kvar.... (det krymper)
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-06-26, 10:11
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Restaurangtips mm

I den pyttelilla byn Moni åt jag resans godaste greksallad. Allt smakade som om de gick ut på bakgården och plockade det hela efter vår beställning. Fetaosten var god och enorm. Hela familjen åt varsin sallad ,och inget mer, till lunch där. Vi stod oss fram till kvällen på det.

Jag kommer inte ihåg vad stället hette. Det var på den enda riktiga tavernan i byn. Den var stor (kanske busslastanpassad?), men vi var ensamma där. De hade en stor altan med utsikt över dalen.

Annars åt vi gott på Paradiso vid Plaka (solnedgången påverkar säkert smaklökarna. men iallafall) och på ovannämnda Flamingo. Där var det en massa extrakostnader på notan, inte bara en dyr kuvertavgift utan också några procentavgifter jag inte begrep mig på. Vår knappa 40 E beställning slutade på en nota på knappa 50 E... Dessutom tillhör jag dem som inte uppskattar när kyparna börjar sjunga små grodorna för en, men maten var jättegod!

En varning för "the roof garden" som ligger på väg till stora torget inne i stan. Där åt vi resans läskigaste Gyros. Fett, brosk och prefabriserat pommes frites och bröd.

Ha det så bra!

/Marianne
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-06-26, 16:13
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Restaurangtips mm

Den här tavernan i Moni? Ett paradisställe på jorden!

Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-06-26, 18:09
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Restaurangtips mm

Vi åt god lunch på Paradiso, gott mexikanskt på Picasso både på Plaka och i Stan, East West hade god asiatisk mat och en taverna på hamnpromenaden som egentligen var fisktaverna hade urgoda sovlaki

/Alexandra som åt den godaste maten på Folegandros
Svara med citat
  #27  
Gammal 2006-06-27, 09:53
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Restaurangtips mm

Citat:
Ursprungligen postat av Ella
Den här tavernan i Moni? Ett paradisställe på jorden!
Min brandvägg hindrar mig från att se din bild...

Men vi parkerade i kurvan (eller den tvära serpentinsvängen kanske man ska säga ) av vägen som passerar Moni och gick längs med huvudgatan, då dök den upp fort på höger sida.

/Marianne
Svara med citat
  #28  
Gammal 2006-06-27, 10:15
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Restaurangtips mm

Citat:
Ursprungligen postat av mkh
Min brandvägg hindrar mig från att se din bild...
Nej det är inte din brandvägg. .jpg har råkat falla bort från länken, jag la till det och hittade en bild, antar att det är den Ella tänkte lägga in: http://www.imagestation.com/3328000/4139925314.jpg

Däremot går det inte att länka till bilden med img-kod och det beror antaligen på att sajten som den ligger på är programmerad så att man inte kan göra det, det är inte ovanligt på bild-delarsajter.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2006-06-27, 10:46
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Restaurangtips mm

Ja, den är det ju. Så går det när man försöker vara high-tech.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2006-06-27, 15:55
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: Restaurangtips mm

Just där satt vi, man längtar tillbaks, vet inte riktigt om jag hade velat se den bilden

Stället rekomenderas varmt!

/Marianne
Svara med citat
  #31  
Gammal 2006-08-02, 07:56
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Restaurangtips mm

Jag rekomenderar Nikos taverna i Agios Prokopios... Underbart god tzatziki... Tycker även om deras kalamares...Bra service till hyfsade priser...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT