Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Mat & Dryck (ej grekisk)

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-20, 11:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Stockholms mat

När jag för en tag sedan tillbringade en solig marsvecka i Stockholm och hade varje kväll ledig från kl 16.00 blev det många, långa och härliga promenader i det vackra vårvädret. Hann med både Faros och Elias. Faros har jag besökt förr men den här gången blev jag inte lika nöjd som tidigare. Förrätten var bra, lammfiléerna till huvudrätten goda men såsen som serverades till vet jag fortfarande inte vad det var och ändå är jag inte helt borta bland grytorna. Ljusrosa, blaskig och halvljummen. Vinsås var det då inte kanske ett försök att göra en sås med hjälp av hummerfond.

På Elias som jag aldrig besökt tidigare var det vanlig typiskt kitschig grekisk inredning och där serverades jag en perfekt retsina och en riktigt god moussaka. Hur övriga rätter är vet jag inte.

Favoriten den veckan blev Kvarnen en av söders äldre restauranger. Här åt jag godaste tänkbara kalvlever serverad med citron, lök och underbart god potatis. Stor brödkorg på bordet med flera av de bästa knäckebröd som Sverige har att bjuda på. Supertrevlig personal och fullsatt en vanlig vardagskväll. Hit går jag defintivt igen vid framtida Stockholmsresor.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT