Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimeraträffar

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-03-14, 17:42
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

[quote=Zanét]Ge inte upp! Planera in en datum i oktober-november redan nu och kolla upp lokal eller restaurang där man kan tänka sig att arrangera din fest. Lägg sedan ut information här. Skulle förvåna mig om det bara är en som tackar ja med så lång framförhållning


Nej inte ger jag upp så klart!
och tack Zanet för att du gav mig lite positiva tankar så man kan bli lite
hoppfull igen om en Kalimerafest i Norrköping
Så skriv gärna in en intresseanmälan i tråden (Några intresserade...)

Martinifk

Senast redigerad av martinifk den 2006-03-14 klockan 17:45.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-03-14, 18:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Tre Kalimerafester har jag varit med om och jag har deltagit i förberedelserna av två av dem.... Jättetrevliga tillställningar alla tre, men den i Malmö 2002 glömmer jag inte i första taget för jag hade hand om förskottsinbetalningarna via postgirot..Jag bodde då i Kalmar så det var mitt bidrag till planeringen av festen...Så spännande det var att se vilka som anmälde sig och så JÄKLA krångligt det var med postgiro!!!! Mitt i allt så bytte jag lägenhet och skulle flytta bredbandet...DET TOG 24 DAGAR!!!!!! Panik.....Har för mig att Zanet ryckte in som räddande ängel och tog över registreringen.... (Har jag sgt TACK? )
Men det värsta var när jag skulle ta ut alla pengar kontant för att ta de med mig till Malmö....Det var MYCKET PENGAR! Dagen innan festen kl 17 travar jag in på Kassaservice i Kalmar och ber att få ta ut pengarna och vad säger damen i luckan?????Jo, " Det ska begäras innan till STHLM , vi kan inte ge dej pengar så här rakt av om vi inte har tillstånd???? Kl 17 en fredagkväll och festen är på lördag????
DET HÄR FÅR DU FIXA SA JAG, JAG VÄGRAR ATT LÄMNA LOKALEN UTAN PENGAR FÖR DETTA HAR INGEN SAGT TILL MIG OCH PENGARNA SKA VARA I MALMÖ I MORGON!!! VI SKA HA FEST, FÖRSTÅR DU!!!
Den vänliga damen suckade, lyfte luren och ringde ett samtal, förklarade att hon hade en desperat dam framför sig och saken fixades!!!

Festen blev JÄTTEFIN!!! ..minnet därifrån är bla den härlige chefen för Olympic Airlines som skulle dela ut priser och som stannade resten av festen och sjöng och dansade!
OJ, vad jag blir sugen på ny fest!!!!!

Lissi - som ofta lyssnar på CD:n som var en lott också!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-03-14, 19:37
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Lissi - som ofta lyssnar på CD:n som var en lott också!
Tack Lissi Där kom alla fragmenten på plats igen Tänk att din bredbandsöverflyttning skulle ta ett halvt sekel att genomföra och att sedan Postis inte ville lämna ut pengarna till dig. Satte mig nu och gick igenom bilderna igen och det blev en riktig nostalgitripp med förberedelsefesten hemma hos oss, ankommande gäster, prisutdelningen, Pandoras ask, dans m m.

Konstaterar nu också att vi av någon anledning inte tog några bilder själv och har ett dunkelt minne som har med gamla uttjänta batterier att göra. Kan i alla fall inte låta bli att visa två riktigt fina bilder som Marianne eller Jens tog och hoppas jag är förlåten att jag publicerar dem här.

Den första bilden är tallriken med förrätten och i bakgrunden finns den omtalade Kalimera-cdn som blev "tillverkad" enkom för detta tillfälle. Den andra bilden visar det dignande bordet med alla lotteripriserna

Kan inte utan hålla med dig Lissi - När man minns tillbaka är det inte utan att det skulle vara roligt med ännu en fest här nere i Skåne





//Zanét
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-03-14, 19:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Kan inte utan hålla med dig Lissi - När man minns tillbaka är det inte utan att det skulle vara roligt med ännu en fest här nere i Skåne



Men vi fixar en i Malmö på samma ställe i höst! Andra helgen i november istället för i Lund igen!

Lissi
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-03-14, 19:53
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Jag ser att Fru Piggelin är i riktigt god form idag

Visst hade det varit roligt, men firar inte Kalimerafesten 5-års jubileum i år? Kanske borde den vara i födelsestaden då istället, d v s Stockholm. Nästa år kan vi kanske haka på

//Zanét
Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-03-14, 19:55
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Citat:
Men vi fixar en i Malmö på samma ställe i höst! Andra helgen i november!
På mårtensafton? Brukar man inte äta annat än grekiskt i Skåne då

MEN bestämmer ni det redan nu - så ska jag banne mig boka rum i Bjuv
Ni verkade ju ha så HIMLA KUL sist!!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2006-03-14, 19:59
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
MEN bestämmer ni det redan nu - så ska jag banne mig boka rum i Bjuv
Ni verkade ju ha så HIMLA KUL sist!!
Lissi har redan myntat de bevingade orden "Den andra helgen i november nästa år ses vi här igen" Det är alltså redan tradition och det är bara för dig att boka in den helgen. Gås? Äh, det går lika bra med grekisk variant

//Zanét
Svara med citat
  #28  
Gammal 2006-03-14, 20:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

[quote=Zanét Gås? Äh, det går lika bra med grekisk variant

//Zanét [/quote]

...och vilken är den??? Gås på grekiska smakar jag gärna!

Jo frun är väldigt piggelin! Kalimerafester är så trevliga och det är så himla kul att träffa alla man har så trevligt med här resten av året... Om festen är i Malmö, Lund eller Stockholm spelar inte mig &co någon roll. Helgen är ju redan bokad!
Lissi
Svara med citat
  #29  
Gammal 2006-03-14, 20:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Den härliga skivan spelar jag då och då och minns den trevliga festen. Har också en CD som Arne spelade in till oss som deltog i någon av de första Umeåfesterna. Hasses bild från den första festen pryder anslagstavlan på jobbet.

Eva
Svara med citat
  #30  
Gammal 2006-03-14, 22:03
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Hasses bild från den första festen pryder anslagstavlan på jobbet.

Eva


Banne mig ett långt bättre betyg än att komma på någon framskjuen placering i stora fototävlingen på hösten !!



Hasse
Svara med citat
  #31  
Gammal 2006-03-15, 18:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Minnen från Kalimerafester

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Banne mig ett långt bättre betyg än att komma på någon framskjuen placering i stora fototävlingen på hösten !!



Hasse
HA, HA!!! LITE avis är Du nog

...säger Lissi som kom trea i tröjtävlingen!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT