Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-13, 10:40
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Ticktackticktack....saaaakta

Usch vad tiden går långsamt! Jag vill att det är maj NU!!

Ska skicka i väg dottern till Gran Canaria nu i mars och vi börjar smått prata packning där hemma. Hennes packning då. Hon pratar om hur många shorts, linnen, kjolar och byxor hon ska ha med sig, "den tar jag när vi går till stranden, den kan jag ha då och den kan jag ha då". Sen drar vi bort hälften och hon får ändå med sig kläder så det räcker och blir över!

Men jag kan inte låta bli att tänka på vår egna Greklands-resa. "Kläder till stranden"........nä, ligger ju bara 20 m bort så det räcker med handduk!

Jag och min man åker iväg bara för att vila oss och ska ha det lite tråkigt mellan varven. Många böcker kommer att tas med och jag tar nog med nått handarbete att pyssla med kvällstid också. Vi kommer att ta oss till Rhodos stad en eftermiddag/kväll för att hälsa på vänner men mer blir det nog inte. Men vad lite kläder det blir!!! Nästan inget alls när jag tänker efter. Mest plats tar nog cyklopen och snorklarna! För det blir nog så att vi ligger mest på stranden/poolen och lapar sol. Skönt när man åker till en plats där man varit förr så att man sliper åka runt som en skållad råtta för att se på alla saker som man "måste" se.

Nu längtar jag ännu mer efter den grekiska gästfriheten och solen och värmen och de blåa vågorna!!! Å lugnet! Tänk om man kunde gå i ide några månader och vakna lagom för att packa den där lilla väskan.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-13, 17:25
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Ticktackticktack....saaaakta

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Nu längtar jag ännu mer efter den grekiska gästfriheten och solen och värmen och de blåa vågorna!!! Å lugnet! Tänk om man kunde gå i ide några månader och vakna lagom för att packa den där lilla väskan.
Håller med. Sambon och jag planerar att åka i början av juni och jag har redan börjat fila lite på en packlista
Jag satt häromdagen och läste igenom Jannes Amorgosguide (för hundrade gången!) och jag kunde riktigt känna solen i ansiktet och se de karga bergen bre ut sig. Jag VAR verkligen på torget i Langada, stretandes uppför åsnetrappan till Panagia Chosoviotissa och i hamnen i Katapola medan jag läste. Åååh, vad jag längtar!! MINST 1 vecka ska vi vara där innan vi åker vidare!
Tyvärr är det ju många månader kvar till dess...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT