Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-07-30, 12:28
Dreamer Dreamer är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 1
Standard Ospec/Chania kusten

Hej alla Kreta-älskare!

Behöver lite tips från Er inför min resa till den underbara ön!

Har nu bokat en ospecificerad resa (2v) till Chania kusten med SolResor och vet ej vad ska jag förvänta mig ! det är garanterat dusch och Wc samt att det är lägenhet/studio som ingår i priset!
Det blir den andra gången för oss att resa dit, först bodde vi på en väldig fin hotell i Agii Apostoli (Golden Sun) via Fritidsresor (2008) där vi blev förälskade i den mysiga Kreta!

Har någon åkt med denna resebolag tidigare som kan tipsa, berätta lite om hur verkligheten kan se ut på en ospecificerad resa?! Vi är ett ungt par utan barn och det som vi gärna vill ha på rummet är AC!

Vet Ni om man kan hyra bil via SolResor eller är det bättre att göra det direkt på plats?

Tacksam i förväg för alla svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-07-31, 11:14
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Ospec/Chania kusten

Hej
Vi hyr bil där på plats och vi hyr av EV tour, och det har alltid varit bra service. Dessutom har det blivit att köpa alla turer och biljetter på plats av lokala arrangörer det kostar mycket mindre. Vad ni kan förvänta er av en ospecad resa är svårt att sia om. Men de gånger jag tagit en sån har vi alltid fått mycket fina boenden. Sol resor har jag aldrig åkt med men dom fungerar säkert som de andra resebolagen skulle jag tro. Man har ju alltid en chans att byta upp sig om det finns lediga alternativ mot en viss kostnad. De flesta hotell tar betalt för AC och du begär det på plats. I år som alla senaste år så hyr vi privat och bokar bara stol, i år med 2 olika bolag. Norwegian ner och Apollo hem. Så vi vet precis vad som väntar oss. Vi betalar för 2 vuxna och 2 barn 60€/dygn ink AC. En 2 rumslägenhet. Flyget fick vi väldigt billigt i år så då kan man slösa på livsnjutning där nere. Hoppas ni får ett bra ställe och fint boende. Ha en trevlig semester.
Myssa
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT