Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-21, 21:27
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Har du resfeber Mikke?

Hoppas "ryggan" är välpackad och du inte glömmer snuset den här gången
Vilken turgubbe,bara sticka till Karpathos när vi andra går här och sliter och släpar och längtar
Vi väntar på dig i morgon. Mythosflaskorna står i kylen, ouzon är tyvärr nästan slut, men lite Grekiskt käk skall det allt bli

Välkommen och börja Karpathosresan i Uddevalla

Riitta o Leif
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-21, 21:50
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Son, Norge
Inlägg: 263
Standard Sv: Har du resfeber Mikke?

Ønsker deg en god tur nedover Mikke og håper du går noen flotte uker med "ferie"...

Jeg skal nok ikke til Karpathos i år, snufs. Men gleder meg til å følge med på hva du skriver på forumet når du har kommet vel fram.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-21, 22:02
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Har du resfeber Mikke?

Inte dåligt att få starta semestertrippen i Uddevalla

Önskar dig en riktigt trevlig resa

//Zanét
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-04-21, 22:30
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Har du resfeber Mikke?

Ha det så bra Mikke både i Uddevalla och på "Öa"!
Tack för alla svar på frågorna vi har fått inför vår premiärtur till Karpathos. Det ska bli spännande att få se var vi kommer att bo, när vi väl landar där... Vi ses!

/Ivi
- endast 9 dagar kvar till värmen, maten, musiken...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-04-21, 22:40
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Har du resfeber Mikke?

Hej på er och takk för förfrågan!!
Visst har jag resfeber, fattas bara annat......Speedad till tusen,tur att fölk ikring mej är toleranta......
Just nu sitter en seg Vendel framför sin trogna Mac och sammanfattar dagen, som inte varit utan både trista och glada nyheter.....
I morse när jag drog iväg med bilen för att fixa det sista......så kändes kopplingen skum på min (o)trogna Scirocco...Tryckpunkten var lite degig och när jag gasade så slirade eländet på lamellerna.....jaja, ni vet vad jag menar, eller hur??? M******A, som grekerna säger med emfas....!!!
Nå, slirande lameller brukar ta sin tid att dö, så jag började omedelbart att fundera på om jag skulle sticka ändå.....och ta det extra lugnt neråt Uddevalla, inte mer än ca 18 mil eller så...Eller ta buss??....Under tiden som jag funderade så slirade jag runt stan och grejade schackel,knivar, klockor, snickarbälte, etc, mm.....
Sen ringde mobilen, det var min(enda) kör-elev, Wang Yu,doktorand på KAU, som kom från GBG efter nåt gruppmöte.Jag var på väg till Peter, som trycker tröjor, men han hade kund så vi kom överens om att träffas imorrn vid nio-tiden och trycka det sista......
Sen stack jag och hämtade Wang, vi fikade och jag jämrade mig över lamell-eländet, varvid hon erbjöd mig att ta hennes bil, som ändå står still tills hon får körkortet.......Hurra, hurra för kinesiska doktorander!!!

Nu står min buckliga bil-jä*****l under presenning och Wangs vita Golf på gårn........Alla vykort ligger i plastpåsar och längst ner i ryggan, oppanpå ligger 24 t-shirt i egna plastpåsar,märkta med storlek......Det lilla utrymme som är kvar är för mina grejer......Snuset (0,5kg) ligger i en sidficka.....
Ryggan väger ca 19 kg, så det är jämt skägg......Sen är det väl en eller annan grej till Uddevalla oxå......
Nu ska det bli sängen och opp med tuppen!! Tanken är att dra vid 12-tiden så jag är hos Riitta å Leffe vid 3-snåret......
Kanske kommer jag åt en dator i Grekland på söndag eller måndag, fast jag får nog glutta på Kalimera hos Riitta&Leif om jag ber snällt och hjälper till med disken.....
Mvh,
Mikke
(KfK..snart i tjänst....)

Senast redigerad av Mikke den 2005-04-21 klockan 22:49.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-04-22, 00:04
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Har du resfeber Mikke?

Ha det nu så himla gött på Karp Mikke!
Hälsa till Eva och Xronis och alla andra, och så tar du en Fix för mig varje kväll!

Sen kör du inte omkull och jobba framförallt inte för mycket
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-04-22, 23:17
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Har du resfeber Mikke?

Jeg ønsker deg også god tur, og et deilig opphold på Karpathos, Mikke!

Kari
- som skal besøke Karpathos for første gang i september
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-04-25, 21:30
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Har du resfeber Mikke?

Hej!!
Kanske lite of topic, men iallafall...Ere nan som vet telefonnumret till Ving pa Rhodos?? Har en biljett hem den 1:e maj som jag inte ska anvaenda, sa jag borde vael ringa och beraetta detta for dom, sa det inte dras igang nat letande efter mej.....
Mvh,
Mikke
(KfK)
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-04-25, 21:54
Krukans avatar
Krukan Krukan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Liten houla strax utanför Lund
Inlägg: 93
Standard Sv: Har du resfeber Mikke?

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Hej!!
Kanske lite of topic, men iallafall...Ere nan som vet telefonnumret till Ving pa Rhodos?? Har en biljett hem den 1:e maj som jag inte ska anvaenda, sa jag borde vael ringa och beraetta detta for dom, sa det inte dras igang nat letande efter mej.....
Mvh,
Mikke
(KfK)
Hej Mikke,
Hittade bara tel och adress till Sunving Resort på Rhodos, dom kan kanske hjälpa dig vidare:
Resort Manager: Ion Gonos, Box 207, GR-851 00 Rhodos, Greece.Tel: +30 22 410 88100. Fax: +30 22 410 62773.
E-mail (endast engelska): kallithea@sunwing.net


Hoppas det kan vara till någon hjälp och att du bara har det alldeles underbart i Grekland
Hälsningar från en som inte kommer iväg i år
//Gunilla



Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-04-26, 23:13
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Har du resfeber Mikke?

Takk, takk, ska kolla detta.....Allt vael, malar murar for brinnande livet, ety gaesterna kommer pa fredag.....Vi hors om nagra dar......Mikke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT