Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-05, 21:24
Anders68s avatar
Anders68 Anders68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Nykvarn
Inlägg: 3
Standard Myggor och hotell New Iouna

Hej alla Greklandsvänner...

Jag och min fru fick tag på en billig sista minuten till Samos och hotell New Iouna, vi åker den 26 augusti. Är det någon vänlig själ som nyligen varit på Samos och på hotellet New Iouna, ni får gärna berätta om det är mycket mygg där nu och gärna lite mer info om hotellet

MVH
Anders
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-09, 10:11
maggiones avatar
maggione maggione är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Gotland
Inlägg: 210
Standard Sv: Myggor och hotell New Iouna

Har inte bott på det hotellet, men MyggA är bra att ha med! Sen kan man ta en tablett mot allergi, ex.-vis Loratadin varje morgon, myggorna bits, men det blir inga stora blemmor som kliar!
Maggan
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-10, 11:02
Getrag Getrag är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Myggor och hotell New Iouna

Citat:
Ursprungligen postat av Anders68 Visa inlägg
Hej alla Greklandsvänner...

Jag och min fru fick tag på en billig sista minuten till Samos och hotell New Iouna, vi åker den 26 augusti. Är det någon vänlig själ som nyligen varit på Samos och på hotellet New Iouna, ni får gärna berätta om det är mycket mygg där nu och gärna lite mer info om hotellet

MVH
Anders
Hej vi åker till Samos och hotell New Iona på onsdag ska bli kul att åka till denna ö, har inte varit där förut. Berättar mera efter hemkomsten den 19:e om hur det är på hotellet och hur det är med mygg.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-08-10, 20:01
Andrea Rs avatar
Andrea R Andrea R är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 8
Standard Sv: Myggor och hotell New Iouna

Hej! Jag bodde där i slutet av augusti och det fanns mygg, små nästan osynliga men jag fick riktiga bölder av sticken. En del övriga gäster fick likadana reaktioner medan andra inte, verkar vara individuellt. Allergitabletter kan vara bra ta med, något mot myggen och om man får jobbiga reaktioner skaffa nåt på plats att stryka på. Apoteken i Grekland har bra geléer och salvor. Skön semester till dig!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-08-17, 17:47
Fredrik_N Fredrik_N är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 58
Standard Sv: Myggor och hotell New Iouna

Kom hem ifrån Samos, Pythagorion igår efter 2 veckors njutning. Kan säga att jag och min sambo fick väl sammanlagt c:a 3 myggbett under denna tiden, vilket är under snitt för vår del. Så mitt svar på din fråga är nej, inte mycket mygg!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-08-21, 14:27
Getrag Getrag är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Myggor och hotell New Iouna

Hej kom hem i onsdags från samos och det blåste så pass mycket att det i stort sett inte fanns några mygg mer än den enda kvällen det inte blåste, De är små ljudlösa rackar som ger ganska stora blemmor om man blir stucken.

Hotell New Iona är ett lågprishotell och det märktes på rummen de är mycket små och standarden är även låg, om ni dricker kaffe så ta med er filterhållare det fanns inga på hotellet utan vi hittade hållare inne i byn på supermarket där, det finns en mycket bra och välsorterad butik 150m från hotellet mot flygplatsen följ bara vägen så hittar ni.

Luftkonditioneringen på hotellet är tyvärr ett skämt den slås på 22,00 och av 04,00 men den gör ändå ingen större nytta den tiden den är på ändå, den klarar inte av att kyla ner de små rummen trots att dörrarna var stängda.

Det tar ca 15-20 min att gå in till byn i lugn takt bara att följa vägen mycket enkelt, vi gick varje dag det var ganska skönt att röra lite på sig och det är upplysta trottoarer hela vägen ut till hotellet på kvällen.

Ha det bra på er semester! (vi hade det mycket bra och trivdes).
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-21, 22:25
leneng leneng är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Myggor och hotell New Iouna

Är Ac:n inte ok så blir det tufft, 36 + i dag. Vi anländer den 26 till new ionia, Lena o Per
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-08-22, 16:18
Anders68s avatar
Anders68 Anders68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Nykvarn
Inlägg: 3
Standard Sv: Myggor och hotell New Ionia

Tack för alla svar

//Anders
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT