Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2008-06-29, 16:10
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av hahnson Visa inlägg
tansfern på hemvägen var inte lika bra, apollo tordes int låta oss åka med den katamaran som går direct till santorini på fredagskvällen.
Varför tordes dom inte det? Blåst, dyningar, dålig båt eller.......
Ställs inte färjetrafiken överlag in vid dåligt väder?
Svara med citat
  #42  
Gammal 2008-07-07, 23:19
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Amorgos

Hemkommen från Amorgos, åkt med Apollo, så kanske någon vill veta hur det gick med transfer?

Otroligt smidigt. Vet dock inte om det beror på att jag är en positivit inställd person, men trots Amorgos läge, dvs inte hur många båtar som helst går dit och inte varje dag, så gick transfern mycket smidigt.

Vi åkte via Naxos både på dit och hemväg - vilket jag såg enbart som positivt, eftersom Naxos ju ligger mig varmt om hjärtat (tack för den bonusen liksom). Vi anlände till Naxos vid 18 på kvällen, färjan mot Amorgos gick 23.05. Vi åkte hela tiden med Blue Star-färjor, vilket ju var en enorm lättnad. Hade varit en helt annan upplevelse med de små båtarna Apollo använt sig av då vi åkt till Naxos tidigare (lördagar, detta var en onsdag).

Hemresa, via Naxos som sagt - då sov vi en natt på Santorini, på hotell Thalassa (väldigt lyxigt jämfört med vad vi är vana vid ). Inte så illa det heller, en del av oss hann med en helkväll inne i Thira (vi andra njöt av lyxen och roomservicen på hotellet ).

Tja, kan inget annat säga än att Apollo skötte det hela med bravur, trevlig personal som mötte upp oss, Blue Star-färjorna, ja allt flöt på.

Och att sen Amorgos är en P-Ä-R-L-A - det vet ni ju redan. I´m in heaven!!


Hälsn. Lena*.

PS.Varför har ingen talat om för mig hur himmelskt god mat det finns på Amorgos??! DS.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2008-07-09, 14:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Amorgos

Citat:
Tja, kan inget annat säga än att Apollo skötte det hela med bravur, trevlig personal som mötte upp oss, Blue Star-färjorna, ja allt flöt på.
Kul att höra! Då kanske resorna fortsätter även nästa år. Hoppas det.

Citat:
Och att sen Amorgos är en P-Ä-R-L-A - det vet ni ju redan. I´m in heaven!!
Välkommen i gänget.


Citat:
PS.Varför har ingen talat om för mig hur himmelskt god mat det finns på Amorgos??!
Några hemligheter måste bevaras.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT