Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-23, 11:24
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Hyrbil i Parga

Hej!
Funderar lite smått på att hyra en bil för att besöka floden Styx. Har tidigare åkt resebolagets bussresa men skulle nu vilja hoppa över övriga stopp. Tänkte då att hyrbil kunde vara ett bra sätt!
Har läst lite om hyrbil och fått uppfattningen att det är rätt dyrt i Parga? Min fundering, skiljer det sig mycket mellan att boka från en lokal firma mot att boka via resebolaget? (ving). Känns tryggare att boka genom ving (så att det verkligen fungerar med försäkringar och andra eventuella problem). Jag vill gärna ha synpunkter och erfarenheter från andra som hyrt bil i Parga! Tar tacksamt emot alla tips!

Martina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-29, 07:39
Carita Carita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 42
Standard Sv: Hyrbil i Parga

Jag har hyrt bil 2 gånger från Parga Car Hire och det var absolut inget problem. Jag bara gick till deras kontor, betalade, och fick bilen genast. Om jag minns rätt så kostade det 35 euro (inkl försäkring), för en dag. Jag brukar också göra en bilutflykt till Acheron/Styx. Det är så skönt att inte behöva jäkta runt med en grupp utan kunna gå i egen takt. Glöm inte heller att gå en tur upp i bergen ovanför floden, där finns en vandringsstig. Dit kommer man genom att åka till höger, när man kommer till korsningen i Glyki, sen över en bro och sen första avtagsvägen till vänster.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-31, 11:00
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Hyrbil i Parga

Jag var i Parga förra veckan och hyrde bil några dagar men som jag alltid gör numera bokar på nätet hemma och får då en bil med samma försäkringar och kvalitete som resebolagen ordnar. Mitt pris blev 24 euro/dag för en Ford fiesta. Har gjort samma sak på andra ställen och kontrollerat deras normal pris så är det 10-15 euro/dag högre om du bokar på plats utan några extra förmåner.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-31, 14:13
Carita Carita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 42
Standard Sv: Hyrbil i Parga

Panakakis: Det är säkert också ett bra system att boka på förhand hemma, då man dessutom får det billigare. Men jag brukar vara 3 eller 4 veckor i Parga och jag har inte min tid inrutad, och planerar inte på förhand exakt vad, när och hur jag ska göra olika saker. När jag är där bestämmer jag mig dag för dag vad det blir. Så jag menar om någon nu inte har bokat bil innan avresan, så går det jättebra att göra det där på stället också. Jag har bara testat Parga Car Hire, och där var de jättevänliga och jag hade inga som helst problem med hyrandet.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT