Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-04-19, 16:12
Neil Neil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2
Standard Taxi till floden Styx/Gliki

Pargaresänerer!

Är det någon som har erfarenhet av att åka taxi till floden Styx/Gliki och vet ungefär vad det kostar? Går det att få tag på en taxi i Gliki om man vill återvända på eftermiddagen samma dag tillbaka till Parga?

Ser fram emot en fin utflykt, men vill gärna gör den utanför resebolagens ordnande turer.

/Jakob
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-04-27, 21:47
Agnes62 Agnes62 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 11
Standard Sv: Taxi till floden Styx/Gliki

Hej! Har kört bil dit på egen hand från Parga vid 2 tillfällen. Det tar ca 30 min en väg. Att ta taxi dit från Parga är en baggis men jag vet inte alls vad det kostar. Där vid Styx-floden såg jag ingen taxi som stod o väntade precis men du kan väl be chauffören komma tillbaks. Floden är en upplevelse som ni inte bör missa.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-04-27, 23:15
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Taxi till floden Styx/Gliki

Inte en aning om priset, men jag vet att Karon tar en Obol för färden över, men det kanske inte är att tänka på än

/NW
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-01, 15:50
PeterJk PeterJk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 8
Standard Sv: Taxi till floden Styx/Gliki

Ibland när jag har varit i Grekland och inte haft någon hyrbil så har jag tagit taxi till olika stränder osv och då avtalat med taxichauffören att hämta mig på samma plats 3-4 timmar senare. Det har alltid funkat bra. :-)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-13, 17:01
mikaelp
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Taxi till floden Styx/Gliki

Citat:
Ursprungligen postat av PeterJk Visa inlägg
Ibland när jag har varit i Grekland och inte haft någon hyrbil så har jag tagit taxi till olika stränder osv och då avtalat med taxichauffören att hämta mig på samma plats 3-4 timmar senare. Det har alltid funkat bra. :-)
Samma erfarenhet.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-14, 09:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Taxi till floden Styx/Gliki

Missa inte området ovanför floden och dess vandringsleder. Det är en fantastisk natur och det är härligt att se floden långt där nere. Det finns en rastplats med träbord och bänkar där några av stigarna börjar där ni kan slå er ner med medhavd ryggsäck. Jag har många bilder därifrån men de finns inte på någon hemsida så jag kan inte lägga ut dom på kalimera. De flesta bilderna finns i mina album men några har jag scannat in i datorn. Borde kanske göra några enkla fotoresbrev från några tidigare resor och skicka till Janne. När tid ges.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-17, 13:59
Neil Neil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2
Standard Sv: Taxi till floden Styx/Gliki

Tack för alla svar och tips. Låter som att det blir enkelt att ta sig dit med taxi om man vill. Funderar på att hyra en scooter och köra dit själv, verkar inte vara allt för krångligt
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT