Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-02-24, 21:38
Tripod Tripod är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Säter
Inlägg: 56
Standard Nytt grekiskt rödvin

Kryddigt och mustigt sägs 5 senses red, med nr 2514 vara. Vinet lanseras 1 mars i Systembolagets ordinarie sortiment, men finns bara i nio butiker. Det är
ett vin från 2015 med blandningen Agiorgitiko Cabernet Sauvignon och kommer från Peloponnesos. Pris: 90 kr.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-02-25, 11:17
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Nytt grekiskt rödvin

Inte ens på importören Fondbergs sida finns hur fördelningen Agiorgitiko och Cabernet Sauvignon är procentuellt sett. Eftersom de båda druvsorterna i viss mån är så olika så är jag skeptisk varför det inte anges hur de har blandat. Jag har sällan druckit Agiorgitiko-viner som jag har uppskattat helt, ofta har jag upplevt obalans, kartig saftighet och mot en så kraftig druva som Cabernet Sauvignon så ska det mycket till om jag ska bli imponerad. Alla de 9 butikerna det finns i nu ligger för långt från mig, kanske fyller de på med fler under veckan efter lanseringen?


/Hasse
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-03-03, 21:05
Tripod Tripod är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Säter
Inlägg: 56
Standard Sv: Nytt grekiskt rödvin

Provade 5 Senses till en välkryddade grillstekt köttbit. Ochgillade vinets mustiga kryddighet. Tre flaskor kvar i vinstället så nästa gång ska det testas med stifado.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-04-23, 16:01
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Nytt grekiskt rödvin

Citat:
Ursprungligen postat av Tripod Visa inlägg
Provade 5 Senses till en välkryddade grillstekt köttbit. Ochgillade vinets mustiga kryddighet. Tre flaskor kvar i vinstället så nästa gång ska det testas med stifado.
Samma här, testade det till en härlig lammrostbiff. Ett riktigt bra vin. Tyvärr inte i "min" butik, men jag beställde via bolagets hemsida.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT