Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Halkidiki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-07-11, 08:36
Ruggero Ruggero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 32
Standard Boende med utgångpunkt Thessaloniki

Jag planerar att ta en billig flygresa med Ryan till Thessaloniki i augusti. Känner mig dock tveksam då det verkar långt och krångligt att ta sig till en turistort med betoning på bad och bra restauranger. Jag vill inte hyra bil en vecka. Däremot är det helt O.K. att åka buss. Jag är ju van att läsa in resmålen på de utmärkta resebreven som finns när det gäller öarna. Har inte kunnat hitta något liknande beträffande Halkidiki. Är det nån som kan dela med sig av sina erfarenheter att ta sig från flyget till badet. Gärna med angivelse av tidtabeller för buss eller liknande. Tack på förhand.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-07-12, 16:38
Gogge Gogge är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 6
Standard Sv: Boende med utgångpunkt Thessaloniki

Nea Kalikrateia, Flogita, Sozoupoli eller Nea Plagia är några ställen som är roliga att vara på under sommaren! Alla går att nå med buss, Kalikrateia är en relativt stor turistort och dit går 15 bussar om dagen!

http://www.ktel-chalkidikis.gr/index...Cat&catId=1029
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-07-12, 16:40
Gogge Gogge är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 6
Standard Sv: Boende med utgångpunkt Thessaloniki

Tillägg, ett ställe för mer ungdomligt semestrande är Agia Triada. Fina stränder nära stan (typ 15 km från flygplatsen). Där finns snygga tjejer, fina barer och lite annat som intresserar en i min ålder(20)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-07-21, 08:50
Fixs avatar
Fix Fix är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 29
Standard Sv: Boende med utgångpunkt Thessaloniki

Hei

Har nettopp kommet hjem fra en 14 dagers tur i dette området. Tilbragte de siste 6 dagene i Toroni på vestsiden av Sithonia halvøya. En rolig liten plass med 3-4 butikker, 8-10 tavernaer og en lang, fin strand. Vi kom dit med leiebil uten å ha bestilt på forhånd og brukte ganske lang tid på å finne et sted å bo, så jeg anbefaler å booke hotell på forhånd. Merk også at det ikke er minibank på stedet. Den nærmeste er i Neos Maramaras 20 kilometer unna.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-21, 11:40
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: Boende med utgångpunkt Thessaloniki

Hej,Vi tillbringade 8 dagar i Sarti på Sithoniahalvön förra sommaren. Finns gott om boenden både centralt och i utkanten, mycket bra strand (sand), restauranger - ja allt som behövs om man väljer att hålla sig på en plats. Så vitt jag uppfattade fanns direktbuss till/från flygplatsen men vi hade bil då vi ville se oss omkring också...

Beroende på när i augusti du tänkte åka så är det förstås högsäsong med mycket turister i området.

Jag har skrivit några inlägg om vår resa där du kan läsa mer. Halkidiki kan rekommenderas oavsett vilken ort du väljer...

/Göran
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-21, 19:08
Petridis76 Petridis76 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 80
Standard Sv: Boende med utgångpunkt Thessaloniki

Hanioti är min vanliga rekomendation så jag håller fast vid det Rum fixar man utan några större problem...vill du ha hjälp med att fixa rum så skicka ett PM så ska jag hjälpa till, känner en hel del folk där som kan hjälpa till på plats med att ordna rum.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT