Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-13, 20:35
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard kul med nya

reseberättelser och bilder från den grekiska arkipelagen, speciellt den som handlade om Sifnos eftersom den ön ska besökas för första gången i sommar, ser verkligen härligt ut

epiros
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-13, 21:18
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm/Vasastan
Inlägg: 182
Standard Sv: kul med nya

Hej Epiros,


Då har du något fint att se fram emot om du ska till Sifnos!
Man får ju inte köra med "reklam" i forumet, men jag måste få göra reklam för Jannes E-guide som finns om Sifnos - nio sidor fullmatade med information och bilder. Jättefina!
Se bara till att ha ny-tankade patroner så bilder och text kommer till sin rätt.

Sifnos = härliga stränder, god mat, trevliga människor, och inte minst kommunikationer som fungerar (enligt tabell dessutom!).

Chris
= Sifnosälskare! Glöm inte att äta deras ostbollar, och andra ostar, bl a en som var lite som en grönmögelost som jag glömt namnet på ...

Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-13, 22:12
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: kul med nya

Vi ska också till Sifnos för första gången i sommar! Mer positiva saker vill vi höra!


Carina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-04-14, 07:37
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: kul med nya

Citat:
Ursprungligen postat av Chris
Hej Epiros,


Då har du något fint att se fram emot om du ska till Sifnos!
Man får ju inte köra med "reklam" i forumet, men jag måste få göra reklam för Jannes E-guide som finns om Sifnos - nio sidor fullmatade med information och bilder. Jättefina!
Se bara till att ha ny-tankade patroner så bilder och text kommer till sin rätt.

Sifnos = härliga stränder, god mat, trevliga människor, och inte minst kommunikationer som fungerar (enligt tabell dessutom!).

Chris
= Sifnosälskare! Glöm inte att äta deras ostbollar, och andra ostar, bl a en som var lite som en grönmögelost som jag glömt namnet på ...


Det var roligt och höra, Chris. E-guiden är inhandlad, så den har jag redan suttit och dräglat över

epiros
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-04-14, 19:36
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: kul med nya

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN
Vi ska också till Sifnos för första gången i sommar! Mer positiva saker vill vi höra!


Carina
Hej!
Sifnos är en underbar ö!
När jag steg iland infann sig nästan omedelbart en känsla av frid och att ha kommit rätt...
Jag blev förälskad vid första ögonkastet kan man säga.
Jag har besökt Sifnos två gånger hittills och planerar för ett nytt besök i september.
Båda gångerna bodde jag hos Rooms Thalatta i Faros, och trivdes otroligt bra, bästa boendet jag haft faktiskt.

Faros är en mysig liten ort med fina stränder och trevlig befolkning.
Att sitta på terassen precis ovan havet och lyssna på vågorna...en fiskebåt som tuffar ut från Faros lilla hamn, några fågelhundar skäller uppe ifrån bergen, getternas klockor och cikadornas sång...Den ljumma kvällsbrisen för med sig en svag doft av de solvarma bergens kryddväxter...Från närmsta tavernan hörs röster på avstånd.

Sifnos är något extra!

Missa inte Vathy, det är en otroligt mysig liten by med bra tavernor vid vattnet. Stranden är också mycket bra!

Platys Gialos har ett stort utbud av tavernor och även någon italiensk retaurang. Stranden vid Platys är nog en av Sifnos bästa!

Ta en tur till lilla Cheronissos också! Det är bra väg dit, med många vackra vyer! Cheronissos ligger längst in i en vik som ser ut som en norsk fjord.
Det finns en jättebra taverna nere i den lilla byn.

Hamnbyn Kamares har stort utbud av tavernor och retauranger och många keramikbutiker!

Apollonia och Artemonas är huvudorterna på Sifnos(eg. Apollonia)
Där finns många bra tavernor och andra små affärer samt apotek, bank, post m.m.
Missa inte att gå in på konditoriet vid museet, där köpte vi världens godaste Sifnos-bakelser

Kastro bör ni inte heller missa! En fantastisk by, som att bli förflyttad till medeltiden nästan.

Det finns mycket att se på Sifnos och naturen är mycket vacker med alla dess olivträd.
Jag önskar er en trevlig resa!!!

Mvh. Stina
P.S. Min avatar föreställer min hund när hon leker på Platys Gialos...D.S.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-04-14, 19:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: kul med nya

När jag vandrade bland Kastros gränder drömde jag om att köpa ett hus där. Ingen dum investering inför ålderdomen.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-04-14, 21:20
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: kul med nya

Tack Stina för din målande beskrivning av Sifnos! Nu längtar vi ännu mera! Två månader kvar!

Carina
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-04-15, 08:16
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: kul med nya

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
När jag vandrade bland Kastros gränder drömde jag om att köpa ett hus där. Ingen dum investering inför ålderdomen.

Eva

Då får man ju helt klart ta sig dit och spatsera runt bland objekten i
drömmarnas gränder.

epiros
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT