Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2020-10-08, 13:11
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Svårare / mer komplicerat med Charter än egenkomponerad resa ?!

För en tid sedan bokade vi en charter nu i början av november till Kreta med Apollo, har inte åkt charter på säkert 10 år, anledningen nu var dels pris men framförallt tryggheten med charter jämfört med egenkomponerat i dessa tider, samtidigt planerar jag som bäst sommarens grekalnds resa som vi kör på egen hand.

Något som slagit mig dock är att det tagit mig mer tid och det varit struligare boka denna charterresa än sommarens på egen hand i mitt tycke:

Först att välja hotell tycker jag var ganska svårt, inte så mycket info på apollos hemsida, fick ändå vandra vidare till resp hotells hemsida samt booking.com för att hitta bra info / bilder så här var det snarare ytterligare en svårighet att förstå de alternativ som ligger på apollos sida.

Sen var bokningen komplicerad, det tillkommer fler dolda avgifter än om man bokar flyg reguljärt, baggage som ska läggas till, kan dock göras i flödet, men sen hitta baggageregler krävde en surfning vidare till Novairs sida , ville vi sitta lite bättre på planet och det krävde ett helt separat inlogg (dock med samma uppgifter ) hos novair.

Sen strulade något i systemet så varit tvungen lägga tid på ringa apollo några gånger då baggaget bara las till ena vägen trots jag bokat för båda. Detta kanske inte händer alla gånger men här är det istället mycket sämre översikt på informationssidor än om jag tex loggar in på SAS, hade jag inte lusläst mailet hade jag missat missen .

OK en del ovan kanske är extra lullul o så är jag såklart van o boka reguljärt, för Grekland kan jag ju såväl SAS som Aegeans som tex Lufthansas klasser typ utantill, men det är ändå lättare direkt se totalkostnad och vad som ingår ,

bokning / val av hotel är enklare då det kräver ca 2 sökningar, först b.com för o hitta o se reviews och sen kolla resp hotell, maila om pris, o sen är de ofta klart med det,

Transfer använder vi inte utan hyr bil på flygplatsen, bra firmor hittar man som vanligt via tripadvisors forum , man kan likt med sas arrangera hyrbil via apollo , vet dock inget mer då det inte fanns några tillgängliga när jag sökte där

Vet inte om jag är ensam om denna känsla? eller är det bara jag är så van o fixa allt på egen hand, skulle vara intressant höra
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT