Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-15, 08:45
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Naxos direkt

Så blev det alltså fortsättning på direktrapporteringen, denna gång från Naxos.
Vi anlände med Blue Star som åter igen var ganska full med folk, många gick av på Paros men många gick också på på Paros.
Då vi kom till Naxos kändes det lite mera kaotiskt än vanligt på den trånga kajen men snart kom vi upp till strandpromenaden där vi i vanlig ordning blev överfallna av ett gäng roomsare som inte vill ge sej fast jag sa emot på skarpen. Jag hade siktet inställt på Iliovasilema, tjejerna stannade till en stund på strandpromenaden.
Då jag slutligen kom till Iliovasilema kunde jag konstatera att det inte riktigt var som vi hoppades, vi skulle få börja med ett rum utan balkong för att sedan byta. Även om jag fick ett bra pris valde jag att gå vidare till Spiros som bar andrahandsvalet.
Här fick vi börja med en enrumslägenhet men får byta upp oss till tvårummare, enrummaren har bra läge men vi ska ändå byta till den större då denna är bokad från idag. Priset var bra med en rejäl frukostbuffe.
Fredagen tillbringades i poolen med middag på To Elliniko där vi åt en god middag i en trevlig atmosfär.
Nu på morgonen gjorde jag en timmes promenad innan frukost för att se om allt är sej likt och det verkar det vara förutom lite småändringar med några barer, bl.a. Prime som ju tidigare nämnts här på forumet, de har fortfarande inte fått igång serveringen på strandpromenaden men i deras förra lokal fanns ett nytt ställe.
Nu ska jag försöka ta det lite lugnt ett tag.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-15, 09:29
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 926
Standard Sv: Naxos direkt

Alltid så roligt att läsa direktrapporter. Önskar dig och din familj en skön och stressfri vistelse på Naxos!

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-15, 20:44
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Naxos direkt

Förmiddagen slöade vi på hotellet fram tills vi bytte rum, blev förstås en stund i poolen också. Efter flytten åt vi Grekisk sallad till lunch innan vi gick ner till St George beach för att bada. Ganska bra med folk och vattnet var betydligt varmare än i Aliki eller i vår pool.
Efter badet blev det åter middag på To Elliniko. Vi åt Pork i Tomatsås som var kanongott, tjejerna som brukar vara små i maten åt så mycket Spagetti Bolognese så jag började bli lite orolig.
Nu är det öl på balkongen som gäller, vi har förresten havsutsikt här, det trodde jag inte fanns på detta hotell.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-16, 14:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 351
Standard Sv: Naxos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Ganska bra med folk
Verkar det vara lika mycket turister som förr om åren?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-16, 18:41
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Naxos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Nu på morgonen gjorde jag en timmes promenad innan frukost för att se om allt är sej likt och det verkar det vara förutom lite småändringar med några barer, bl.a. Prime som ju tidigare nämnts här på forumet, de har fortfarande inte fått igång serveringen på strandpromenaden men i deras förra lokal fanns ett nytt ställe.


Mvh Janérik
Ok va konstigt. När jag var där så stod möbler på utsidan och Yiannis bror sa att dom skulle öppna snart.. Vad menar du att i deras lokal finns ett nytt ställe? Är det inte Prime längre? Nyfniken
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-07-13, 14:38
Eureka Eureka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 84
Standard Sv: Naxos direkt

Driver og skal pakke hjemme på en regnfylt dag, og timene snegler seg nå avgårde til i morgen kveld, da vi setter oss på flyet til Santorini..

Noen som befinner seg på Naxos akkurat nå, og kan gi en liten sit.rapp i forhold til vær, folk og annet?

Eureka
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-07-13, 14:50
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: Naxos direkt

Runt 35 på dagen och 26-29 på kvällen
Mycket folk på Agios Georgios, normalt på Agios Prokopios, lite på Agia Anna och lite mer på Plaka, än vad jag skulle kalla "vanligt".
Ganska blåsigt, vilket jag tycker det varit alla tre veckor vi snart varit ute.

Ganska lite folk på stan också, men vi kommer nog ut alldeles för sent... Middag vid 22-23 nångång...


/Z
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-07-14, 00:56
Eureka Eureka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 84
Standard Sv: Naxos direkt

Citat:
Ursprungligen postat av Zappa Visa inlägg
Runt 35 på dagen och 26-29 på kvällen
Mycket folk på Agios Georgios, normalt på Agios Prokopios, lite på Agia Anna och lite mer på Plaka, än vad jag skulle kalla "vanligt".
Ganska blåsigt, vilket jag tycker det varit alla tre veckor vi snart varit ute.

Ganska lite folk på stan också, men vi kommer nog ut alldeles för sent... Middag vid 22-23 nångång...


/Z
Takk for svar! 35 grader og vind skal vi nok tåle godt ja; reiser fra gråvær og 9 grader her, så det høres supert ut! Bare det ikke blåser så mye at det blir vanskelig å være på stranda.. Vi skal bo i Agia Anna, så på mange måter godt å høre at det ikke er altfor fullt der, samtidig som man håper at de som driver turistvirksomhet der, har den inntjeningen de trenger..

Eureka
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT