Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-06-17, 14:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 235
Standard En bild berättar. Avsnitt 12. Hyra moped utan luft i växeln på Astypalea.

När jag och Camilla körde runt Astypalea för många år sedan fick vi punktering. Det var första - och förhoppningsvis även den sista gången - vi fick punktering när vi hyrt moped i Grekland.

Vi var långt från Pera Gialos där vi bodde och hyrt moppen. Som tur var hade mobilen uppfunnits, fast detta hände för länge sedan, så jag ringde upp mopeduthyraren i Pera Gialos. Täckningen var dålig, och min engelska ännu sämre, skulle de visa sig.




Läs hela berättelsen här.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-06-17, 15:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 631
Standard Re: En bild berättar. Avsnitt 12. Hyra moped utan luft i växeln på Astypalea.

Haha. ja det här med att hitta rätt ord på engelska kan va tricky.

Jag å en kompis var i Tyskland och han skulle köpa en guldkedja till sin tjej, varpå han utbrast till juveleraren "I want some change for my girlfriend". Jag fick genast rycka in och rädda situationen och meddela att han menade "chain"

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-06-18, 15:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 235
Standard Sv: Re: En bild berättar. Avsnitt 12. Hyra moped utan luft i växeln på Astypalea.

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag å en kompis var i Tyskland och han skulle köpa en guldkedja till sin tjej, varpå han utbrast till juveleraren "I want some change for my girlfriend". Jag fick genast rycka in och rädda situationen och meddela att han menade "chain"
Haha!

När jag tågluffade med en kompis för många år sedan var vi båda rökare. Min kompis kunde typ ingen engelska. När vi inte hade tillgång till en tändare gick han runt till folk och sa: Fire?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT