Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-11, 22:48
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Roula Beach

Hejsan!

Är i bokartagen och Skiathos är en av de öar som lockar. Tänkte höra ifall någon bott på eller hört något om Roula Beach? (airtours)
Läge, standard?

Undrar detsamma om Mario och Lydia? (apollo)

Tacksam för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-12, 18:56
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Roula Beach

Åh vad avindsjuk jag blir älskar verkligen Skiathos! Bodde på Roula Beach i höstas och jag tyckte det va helt kanon perfekt att bara strosa genom hotellträdgården raka vägen ner till stranden...dessutom tyckte jag att det var bekvämt avstånd från staden, 600 meter tror jag det var. Skönt med en kort promenad på kvällen tycker jag
Jättemysigt hotell för övrigt, hoppas den söta lilla hotell-hunden är kvar
Hotellägarens hund satt alltid och välkomnade en när man skulle gå till sitt hotellrum..jättesnäll!
Hoppas verkligen ni bokar, utsikten från balkongen är svårslagen
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-03-13, 09:47
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: Roula Beach

Nu är det bokat
Tack så jätte mycket för ditt svar! Alltid skönt att höra någon som bott på hotellet.
Längtar massor! Spelar ingen roll hur många gånger man varit i Grekland, längtan försvinner aldrig!
Ska bli spännande att prova en ny ö och ö-grupp. Har du några tips på vad man inte får missa när man är där? Passande moppe-ö?

Martina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-03-13, 10:15
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Roula Beach

Skiathos är en perfekt moppe-ö över 60 stränder på den relativt lilla ytan så det är bara att ge sig ut så hittar man sin favorit...vi brukar även fråga restaurangpersonal, taxichaufförer osv vilken deras favoritstrand är...efter lite knixande o lirkande ger de med sig vissa behåller dock, förståeligt nog, sina smultronställen för sig själva.

Jag kan rekomendera att göra nån slags båtutflykt nån av de första dagarna. På så sätt får man en rundtur runt ön plus att man ofta får stanna o bada vid stränder som endast kan nås med båt...

Lalaria-stranden har jag inte varit på själv tyvärr, men den sägs vara underbar även om man får va beredd att dela den med andra
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-03-13, 11:25
Maartina Maartina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 105
Standard Sv: Roula Beach

Det låter helt fantastiskt Vill att det ska bli sommar nu!
Har så länge varit sugen på Skiathos men vi har varit begränsade med vilka avresedagar som fungerat så det har blivit Kreta tre år i rad nu (inget ont om Kreta, jag älskar det och det känns nästan som ett andra hem efter snart ett tiotal resor) men nu ska det bli roligt med förändring!
Ska definitivt hyra moppe, kanonbra sätt att ta sig runt. Har gjort det på bland annat Korfu och Zakynthos och det har varit perfekt.
Båtutflykter, är det lokala arrangörer som gäller? Går de från Skiathos stad?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-03-13, 12:45
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Roula Beach

Jo precis, med snön utanför fönstret känns sommarn längre bort än vanligt men den som väntar på nåt gott...
utflykterna är både lokala o arrangerade av resebyråer om man åker charter, utbudet är väldigt stort iaf, o de brukar utgå från antingen gamla eller nya hamnen i Skiathos stad
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-03-13, 15:34
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Roula Beach

Citat:
Ursprungligen postat av Maartina Visa inlägg
Båtutflykter, är det lokala arrangörer som gäller? Går de från Skiathos stad?
Grattis till ett bra val... Instæmmer till fullo!
Det finns massor av alternativ nere i hamnen dels i nya hamnen och i den gamla hamnen. Utflyktsbatar gar till andra strænder pa Skiathos samt till nærbeliggande oar sasom Tsougria och Arko. Det gar ocksa batar till Skopelos och Alonissos... Lokala arrangorer finns samt æven charter som t e x Apollo ordnar men de ær lite dyrare...
Længtar ner till Tsougria och till paradiset Skiathos... Bara fem manader kvar
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT