Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-30, 10:53
peppssan peppssan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 63
Standard Apollos Ilian

Hejsan.. Jag undrar om Apollos hotell Ilian o blir inte riktigt klok på var det ligger, är det Platane eller Missiria ??? Någon som varit på hotellet o kan säga någonting om det, har hittat något om hotellet men det var 2006 och undrar om inte någon varit där senare. Hur långt till Rethymnon och vilket sätt är smidigast att ta sig dit ?? Läste att man kan gå strandpromenaden in dit men hur lång tid tar det ungefär ??? Är ny här och vet inte mycket om Kreta så därför frågar jag en hel del .... Hoppas någon kan säga någonting .......... Något tips på restaurang vid hotell Ilian vore ju oxå intressant att få veta .........
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-30, 11:08
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Apollos Ilian

På Apollos hemsida står det tydligt att hotellet ligger i Missiria strax innan den anlagda strandpromenaden börjar. Missiria är en gammal by med grekiska bostadsområden och här bör det finna stora möjligheter att äta god, traditionell grekisk mat till normala priser. Jag har ätit där ute många gånger under 90-talet till full belåtenheten. Den anlagda strandpromenaden är 3-4 km lång så det blir en lagom promenad in till centrum av Rethymnon.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-07-30, 11:15
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Apollos Ilian

Ilian ligger enligt apollos hemsida i Missiria. Det är en del av Rethymno men precis i utkanten av stan innan man kommer in i förorten Platanes. Går man ner på strandpromenaden tar det ca 30-40 minuter att gå in till centrum och gamla stan. En helt okey promenad om det inte är vansinnigt varmt. Är det badpromenad man gör går det bra men ska man in och äta middag kanske taxi är att rekomendera. Eller så promenar men en bit och hugger en taxi på vägen. Taxi är billigt och lätt att få tag på, bara att vifta när man ser en på gatan.
Ett plus är att stranden är finare mot slutet av strandpromenaden!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-30, 11:16
peppssan peppssan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 63
Standard Sv: Apollos Ilian

Tack för din info. Jag kan oxå se klart o tydligt att det står Missiria på Apollos sida men på min bokningsbekr jag fått står det Platane !!! så därför undrade jag !!!!!!!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-30, 11:20
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Apollos Ilian

Konstigt, Missiraia och Platanes är två olika delar men det kanske hör till samma område när de delar in hotellen. Missiria är i alla fall närmare Rethymnos centrala delar.
Hoppas semestern blir bra, rethymno är super i mina ögon och Kreta en underbar ö. Hyr gärna bil och upptäck den på egen hand, de södra delarna är jättefina med mysiga små byar och fina stränder!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-07-30, 11:45
CamillaN CamillaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 215
Standard Sv: Apollos Ilian

Finns en taverna "Tou Zizi" som ligger någonstans där i krokarna. Var några år sedan jag var där men den var väldigt populär bland greker och hade massor med smårätter osv. Vi var jättenöjda .
Tog taxi från stan och det kostade då ca 3,5 €.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT