Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-02-12, 21:56
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Lesbos i ö-luff?

Tjena! Vi har långt gångna planer på att avsluta vår luff här (med långt gångna menas "redan bokat flyg Lesbos-Athen på hemresedagen" )

Hur ser båtförbindelserna ut från typ Fourni eller Samos till Lesbos, om det ens fins några? .

Tips på boende för sista natten, planet går tidigt på morgonen?

Turen är tre och en halv vecka lång och SKA inlkudera Amorgos och Fourni, ja ja, Fourni är i alla fall ett absolut krav . (Ja bara dom gladaste gubbarna räknas när jag planerar vår luff
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-02-13, 20:28
Rog Rog är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 10
Standard Sv: Lesbos i ö-luff?

Hei!
Vet ikke om det går båter direkte mellom Fourni/Samos til Lesbos. Jeg vet det går båt mellom Chios by og Lesbos (Mytilini). Den tar ca.3 timer. Fra Chios by og til Samos mener jeg å huske at det også tok 3 timer. Så vi snakker da om en båttur på ca.6 timer. Det er mulig dere må bytte båt på Chios. Ha en trivelig tur!!!!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-02-15, 09:06
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Lesbos i ö-luff?

Citat:
Ursprungligen postat av Rog Visa inlägg
Hei!
Vet ikke om det går båter direkte mellom Fourni/Samos til Lesbos. Jeg vet det går båt mellom Chios by og Lesbos (Mytilini). Den tar ca.3 timer. Fra Chios by og til Samos mener jeg å huske at det også tok 3 timer. Så vi snakker da om en båttur på ca.6 timer. Det er mulig dere må bytte båt på Chios. Ha en trivelig tur!!!!!
Tack för det, nu lutar det åt att vi drar ut i "österled" med en gång och besöker Lipsi istället för Amorgos . Det kanske inte är så illa med tanke på "Videogåtan" som Kalimera hade nyligen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-02-15, 11:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 386
Standard Sv: Lesbos i ö-luff?

Citat:
Ursprungligen postat av ChrBra Visa inlägg
Det kanske inte är så illa med tanke på "Videogåtan" som Kalimera hade nyligen
Lipsi kommer ni gilla, något av Fourni light. Båtutflykten (varifrån filmen kommer) runt ön hör till de bästa man kan göra i Grekland, nästan i klass med Milos runt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-02-15, 20:18
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Lesbos i ö-luff?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Lipsi kommer ni gilla, något av Fourni light. Båtutflykten (varifrån filmen kommer) runt ön hör till de bästa man kan göra i Grekland, nästan i klass med Milos runt.
Men jag VILL ju göra den där vardringen Chora -> Elias på Amorgos , det är ju själva fn att man jämt ska behöva kompromisa ja ja, det är iu inte direkt som att välja mellan pest och kolera jag har ju trots allt ställt till det själv genom att boka flygbiljetter från ett ställe som ligger ganska offside det positiva är ju att med Lesbos, Chios och Lipsi så blir det ju tre nya öar att lägga till meritlistan .

Amorgos får vänta till -09 (jag har en 5-krona liggande under en sten mellan Katapola - Chora sen ca 10 år tillbaka som jag är rätt nyfiken på om den ligger kvar dessutom)

PS

Någon som har tips på vart man ska/kan bo för att lätt kunna ta sej till flyget tidigt på morgonen?

Senast redigerad av ChrBra den 2008-02-15 klockan 20:35.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-02-15, 21:37
magnus us avatar
magnus u magnus u är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 404
Standard Sv: Lesbos i ö-luff?

Amorgos får vänta till -09 (jag har en 5-krona liggande under en sten mellan Katapola -


Varför slösa bort dessa vackra pengar ???//magnus
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-02-15, 23:07
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Lesbos i ö-luff?

Citat:
Ursprungligen postat av magnus u Visa inlägg
Amorgos får vänta till -09 (jag har en 5-krona liggande under en sten mellan Katapola -


Varför slösa bort dessa vackra pengar ???//magnus
Vet inte om det är slöseri, jag la den under en sten på en plats jag ville komma tillbaka till. Sen vet jag inte om jag tycker att 5-kronor är speciellt vackra, men det var vad jag hade till hands .
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-02-19, 20:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 386
Standard Sv: Lesbos i ö-luff?

Citat:
Ursprungligen postat av ChrBra Visa inlägg
jag har en 5-krona liggande under en sten mellan Katapola - Chora sen ca 10 år tillbaka som jag är rätt nyfiken på om den ligger kvar dessutom)
Lite OT, ursäkta för det, men jag blev nyfken på var du lagt pengen.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-02-20, 10:56
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Lesbos i ö-luff?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Lite OT, ursäkta för det, men jag blev nyfken på var du lagt pengen.
Ingen fara , jag lovar att berätta när jag har varit där och kollat om den ligger kvar . Stenen lag la den under var dock inte jättestor så jag tror inte att den ligger kvar .
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT