Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Film & Litteratur

Visa resultat för omröstning: Vilket betyg ger du Mamma Mia?
5 144 58.06%
4 57 22.98%
3 20 8.06%
2 5 2.02%
1 11 4.44%
Ska inte se filmen 11 4.44%
Antal röster: 248. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-07-15, 12:44
Mona Stenberg Mona Stenberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 7
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?



Vi såg filmen Mamma Mia igår kväll.
Den är helt underbar gick ut från bion med ett stort leende på läpparna.

Alla skådespelarna är underbara.

Kommer att se filmen igen

Trevlig sommar
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-07-15, 23:57
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Såg filmen igår, dagen efter vi kom hem från Thassos. Hade fortfarande greklandsstämmningen i kroppen, så det kändes helt rätt! En stark 4:a ger jag den, främst för de vackra bilderna och bra skådisar. Musikalen ger dock en häftigare musikupplevelse med orkester och sång alive. Har sett den både i London och Stockholm, och London var klart bäst. Vilken publik som stod upp och sjöng med i alla sånger!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2008-07-16, 08:35
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Vi såg också filmen igår.Vilken härlig varm och glädjande film med underbara skådespelare,filmad i en underbar miljö
Första gången jag varit med om att folk applåderar på bio.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2008-07-16, 20:50
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Nu har vi också sett filmenDen kommer jag se många gånger till, känner jag på mig Den var verkligen härlig på många sett En femma blir det

Riitta
Svara med citat
  #25  
Gammal 2008-07-16, 21:42
Håkan Frids avatar
Håkan Frid Håkan Frid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 69
Standard CHARM, CHARM och CHARM!

Hela Mamma Mia konceptet är genialt! Jag hade förmånen att se musikalen i London, på engelska. Jag har inte sett den svenska men dom som var med och hade sett båda sa att den engelska var bäst, musiken blir mer "på riktigt" med engelsk text.
Filmen då. Jo den var kanon! Charmig till tusen. Det är helt rätt skådespelare till rollerna. Man får inte tänka att dom skall sjunga perfekt. Det får inte jämföras med musikalen! Det är ändå två helt olika saker.
Att få se filmen "på plats" i grekisk miljö, det blev ju helt rätt!
Ja, SE FILMEN!

Hälsar Håkan i Värnamo
Svara med citat
  #26  
Gammal 2008-07-16, 21:42
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Har sett filmen nu ikväll. En fyra får det bli. Det är girl power i den. Meryl Streeps verision av The winner takes it all var en upplevelse. Grekland känns väl lite som en bakrundsfond, men som sådan kan man ju inte få något bättre. Ska se musicalen i Göteborg 9/8, blir kul.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-07-16, 23:34
eldo eldo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Duved
Inlägg: 45
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Såg filmen premiärdagens andra föreställning på Skiathos den 3 juli . Första gången jag varit på bio i Grekland och det i sig blev en upplevelse. Trots den sena timmen höll filmen oss vakna med mycket skratt och tårar, vi gick från bion med ett stort leende på läpparna .

Jag ger den i betyg

Eva-Lena som nyss kommit hem från Skiathos o Skopelos och längtar redan tillbaka....
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-07-18, 00:45
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: LVästra Ämtervik
Inlägg: 203
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Ur-bra, även om vissa delar var på gränsen till "för mycket", men helt klart en humörhöjande, supervacker film. Kan se framför mig när vi går hela tjejgänget och ser den tillsammans, och vågar sjunga med och leva ut, första besöket var med egna vuxna, barnen, då måste man ju uppföra sig!!
Och nästa år så ska soundtracket med på resan. Det enda orosmolnet är att alla kommer att vilja åka till Grekland efter att ha sett filmen! Då blir det fullt!
Ingegerd
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-07-18, 08:17
NaxosNille NaxosNille är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Norge
Inlägg: 98
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Det er en flott film - gå og se den - det skal absolutt nytes i storformat på bio. Stort pluss for flere, for meg, ukjente sanger. Trodde ellers jeg hadde hørt alt av ABBA, men her kom det noen bonussanger - herlig. Filmen hadde bare to feil - for lite Skopelos og for lite Pierce Brosnan Skulle ønske det var filmet litt mer av de fantastiske omgivelsene. Et lite tips til slutt; Ikke gå når du tror filmen er slutt - vent litt - de har gjemt det beste
Svara med citat
  #30  
Gammal 2008-07-18, 10:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

...och jag glömde i min "rescension" av filmen att tillägga att de grekiska statisterna var helt underbara, om de nu var statister..samt den absoluta höjdpunkten, dansen på stranden med Does your mother know". Gissa om det blev muntra miner på spinningen senare i veckan när alla som sett filmen där började le och sjunga med..Då tänkte vi alla på det numret!

Lissi
Svara med citat
  #31  
Gammal 2008-07-18, 14:43
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Hittade filmen på nätet idag och drog hem densamma. Vist, vackra bilder, men jag dristar mig ändå påstå att storyn var tunnare än flor. Förslagsvis sorgflor då.

Utskälld strax??

Arne
Svara med citat
  #32  
Gammal 2008-07-18, 18:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Hittade filmen på nätet idag och drog hem densamma. Vist, vackra bilder, men jag dristar mig ändå påstå att storyn var tunnare än flor. Förslagsvis sorgflor då.

Utskälld strax??

Arne
Här skäller vi inte på varandra, livet skulle vara trist om alla tyckte lika, men man ska se filmen på storduk, med surroundljud och med storpublik bredvid sig i salongen som sjunger med och njuter! Du missade hela grejen Arne

Lissi
Svara med citat
  #33  
Gammal 2008-07-18, 21:11
Håkan Frids avatar
Håkan Frid Håkan Frid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 69
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Haha, Arne, hur kunde det bli så fel?!
All denna charm som hela storyn har, kände du inte den?
Jag är så full av beundran för tjejen som kommit på att väva ihop en saga och få in ABBA:s sånger mitt i prick. Det är unikt, mycket unikt!
Jag var själv en anti-ABBA i början. En av polarna kom helt plötsligt en dag o sa, "skall ni med på ABBA i Scandinavium i kväll?" Hmm, ABBA?! Blah!
Vi hade inet att göra, slöa tonåringar. Så ok, vi åker! The girl with the golden hair hette storyn. KANON, och jag var ABBA-född.
Mycket nostalgi blev det, till saken.
Gå och se filmen på riktigt Arne, OCH musicalen.

Ha det!
Håkan
Svara med citat
  #34  
Gammal 2008-07-18, 22:39
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 767
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Jag har ej sett filmen, ej heller musikalen och är ganska "Fed up with" ABBAmusiken. Nu för tiden är det bara "The winner takes it all" som gäller! Det är ju härliga låtar som de en gång gjorde och jag känner att det räcker för mig att ha upplevt och känt hur det en gång var!
Röstade för att jag ej kommer att se filmen och detta står nog fast!!
Okej att så många tycker annorlunda än jag!
Jag som älskar de gamla grekiska klassikerna där de stora pengarna inte har spelat så stor roll!
MVH
ClassicYEASOU
Svara med citat
  #35  
Gammal 2008-07-19, 11:52
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Jag instämmer med de flesta tycker filmen är helt underbar Men bästa var ändå att se filmen på plats på en utomhusbio och höra Grekernas stoltet om att filmen är inspelad här

Camilla
Svara med citat
  #36  
Gammal 2008-07-19, 13:09
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Jag var o såg Mamma Mia igår kväll på Filmstaden i Malmö o dom körde den i tre salonger o alla tre var fyllde till sista plats. Jag säger filmen är kanon o musiken är oxå kanon. Jag har idag lagt in bevakning när den kommer på dvd för då skall jag bara ha filmen. Dessutom rörde den mig på en speciellpunkt för det hon upplevde med sin dotter detsamma har jag upplevt med min dotter... Gud vad jag längtar ner till Grekland o min favorit ö Rhodos..
Svara med citat
  #37  
Gammal 2008-07-19, 14:18
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Man blev glad av filmen Av mig får den en femma.

Malin - som var ett riktigt ABBA-fan på sjuttiotalet
Svara med citat
  #38  
Gammal 2008-07-19, 16:20
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Jag ger filmen 5 jätte starta poäng för den var helt underbar var o såg den igår kväll o skulle kunna gå o se den igen.

Man bara längtar ner till Rhodos o Grekland när man ser filmen o man blev så badsjuk när man såg det underbara turkosblå havet. Har skivan med musiken så den ligger på stereon o så ser man filmen framför sig...
Svara med citat
  #39  
Gammal 2008-07-20, 22:16
Bengt o Marie Bengt o Marie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Varberg
Inlägg: 44
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Folk applåderade när filmen var slut, har jag alldrig varit med om. Men vi är kanske lite konstiga i Varberg. Jag ger den en femma.

Hälsningar Bengt
Svara med citat
  #40  
Gammal 2008-07-20, 22:21
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 330
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Det gjorde dom i Malmö i fredags oxå när filmen var slut. Jag har varit inne på cdom.com o kollat en liten snut på filmen så jag är sjuk o gå o se den igen...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT