Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Mykonos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-30, 17:40
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Är Mykonos något att ha?

Jo- jag vet att det är en populär ö, det framgår tydligt av det som finns att läsa om Mykonos under "snabbval resmål"
Blir lite tveksam till om det är en ö som passar oss, som vägledning säger jag att vi har Amorgos på topp bland favoriterna, därefter kommer Antiparos och Naxos på delad andraplats.
Eller ja- vi har svårt att rangordna dem de är i alla fall topp tre!
Vi gillar det "typiskt grekiska" framförallt vad det gäller maten.
Är nu i valet och kvalet om vi skall boka flyg till Mykonos, det verkar vara enda ön det finns flyg till den 4 juli, landar mycket tidigt i Aten den 4:e juli som är en lördag och tänker att det kunde vara skönt att slippa spendera hela dagen på havet
Tips på andra öar som vi borde titta på?
// Helén
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-30, 17:45
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Är Mykonos något att ha?

Tips för andra öarKalymnos och Karpathos

Riitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-01, 11:42
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Är Mykonos något att ha?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
flyg till den 4 juli, landar mycket tidigt i Aten den 4:e juli som är en lördag och tänker att det kunde vara skönt att slippa spendera hela dagen på havet
Tips på andra öar som vi borde titta på?
// Helén
Hej!
Jag kan rekommendera Skiathos . Ligger inte alls långt med båt från Ag Konstantinos. En annan ö som också är helt ok är Egina och det går båt direkt från Pireus.

Hälsn K
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-02, 21:00
cecilia.m cecilia.m är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 8
Standard Sv: Är Mykonos något att ha?

Hej !

Jag och min man åkte till bla Mykonos på vår bröllopsresa år 2006. Jag tyckte att det var helt underbart !! Min man kanske inte uppskattade det lite mycket som jag men det är ju otroligt rent och fräsht (hur det nu stavas) och kanske lite dyrt men det kändes lyxigt med de fina stränderna och en underbar chora. Det är ett underbart ställe att spendera BARA några dagar ifall man inte har en stor reskassa eller en man som tjatar om det genuina grekiska....

// Cecilia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-02, 22:02
Gerds avatar
Gerd Gerd är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 47
Standard Sv: Är Mykonos något att ha?

Jag besökte Mykonos förra året i juni. Stannade några nätter på pension Stelios för 38 EUR/natt vilket jag tycker är bra pris. Detta med vidunderlig utsikt!
Jag tycker att hela ön gav ett mycket städat intryck. Något dyrare än övriga kykladiska öar men till dess försvar faktiskt mer på tallriken också och mycket fräscha menyer.
Stränderna är bland de bästa i hela övärlden!
Bör undvika Super paradise och de mest närliggande Mykonos stad om man vill ha lugn och ro.
Res dit är mitt tips!
Jag började min resa där och tog båt vidare till Tinos, Syros, Paros och vidare in till Aten.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-04, 13:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Är Mykonos något att ha?

Mykonos största gåva till mänskligheten är de fina stränderna. I Kykladerna är det ingen ö som klår Mykonos, inte ens Naxos, som är vida omtalat för sina fina stränder, överträffar Mykonos stränder. Chora – eller Mykonos stad – är extremt vacker och något man måste se innan man kastar in den grekiska handduken. Men om du söker en ö som Amorgos har du inget att hämta på Mykonos.

Visst är Mykonos generellt sett dyrare än de flesta andra öar, men allt är inte dyrt, det går att äta och bo billigt också. Och att det bara skulle vara bögar som åkte till Mykonos är fel, de är i klar minoritet.



En av Mykonos många fina stränder.

Två stränder från Mykonos har varit veckans bild under senasete halvåret. Här kommer dem:




Senast redigerad av Kalimera den 2009-05-04 klockan 13:12. Anledning: Kom på att jag lagt ut bilder tidigare
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT